söndag 20 december 2015

Nyårslöften 2016

Tänkte avslöja mina nyårslöften för nästa år för er! I och med min bipolaritet och att jag även har PTSD för tillfället (haft sen ofredandet i april men förhoppningsvis och förmodligen så kommer den försvinna med tiden) så försvårar det en del. Jag kan inte fullt ut styra över mitt mående och veta hur kapabel jag kommer vara att lyckas, men jag hoppas och tror att dessa mål är i rimlig nivå. Hade faktiskt precis samma mål förra året men som ni sett i tidigare inlägg så har mitt 2015 varit oerhört tufft och svårt så det känns inte konstigt alls att jag inte nått ända fram. Här kommer löftena igen!


Fixa körkortet
Detta är en punkt som emellanåt gett mig grov ångest då jag hela tiden ser nyblivna artonåringar ta körkort hejvilt på Facebook. I och med min situation så får jag bara försöka kväva den där känslan av misslyckande och inse att jag behöver mer tid och jag ska inte skämmas över det. Har kommit långt redan med min relation till bilen. Jag är inte längre nervös utan tycker det är roligt att köra och att utvecklas. Mår jag bättre under 2016 tror jag att jag kan ha kortet i handen innan årets slut.

Vara snällare mot mig själv och min kropp
Ett mål jag haft i flera år men jag tycker det är bra! Det här kan man ha som löfte livet ut för man kan alltid utvecklas och lära sig mer om sig själv. Året som varit har lärt mig en del men jag är långt ifrån klar. Mitt mål är att bli bättre på att lyssna på min kropp och tyda vad den vill på rätt sätt. När man mår dåligt går ätandet oftast för mycket åt ena eller andra hållet. Det vill säga att man äter för mycket eller för lite, ger kroppen för lite bra näring eller för mycket hälsohets. Att hålla balansen är A och O och det är dit jag vill nå!

Vad har ni för nyårslöften? Klarade ni era för 2015? Berätta!

2 kommentarer:

  1. låter som bra nyårslöften :)

    SvaraRadera
  2. Känns inte ångest över de :) Alla tar de ju i sin egna takt o de e ju många som inte ens vill ta de direkt när dom blir 18 :)
    Ja har aldrig nåra nyårslöften (A)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)