torsdag 7 januari 2016

Mat-update

Minns ni mitt mål för 2016 att leva lite hälsosammare (á la Sofia-style) och äta regelbundet och bättre? Det har gått en vecka nu och det har gått bra. Tills idag typ. Det är tre år sedan jag började tillfriskna från anorexin och min kropp är än idag väldigt känslig. Imorse när jag gått upp och hade rökt morgonciggen fick jag lov att lägga mig på golvet mitt i köket för att jag var så yr och nu på kvällen sjönk mitt blodsocker så hastigt att jag inte ens tänkt på att jag var hungrig innan jag blev helt svag. Det är läskigt för så hade jag det varje dag i månader när jag var sjuk och det ger inga roliga minnen.

Jag har länge varit en "allt eller inget"-människa i min relation till mat. Antingen stoppade jag i mig massor tills jag blev äcklad och ville spy - vilket jag också gjorde ibland - eller så levde jag i den där svagheten för att jag åt för dåligt. Jag har under de senaste två åren hela tiden blivit bättre på att hitta den där balansen, att ligga mer där mittemellan där man mår som bäst men det är en bit kvar. Skillnaden idag är att dessa blodsockerfall leder mig till att jag äter bättre och inte att jag tvingar mig själv att stå ut i svält och kanske till och med lägger till träning på det. Därför blir jag ändå stolt och glad trots dessa jobbiga svimningskänslor för jag är snäll mot mig själv och VILL vara det. Det är stort!

Lite kvällstankar så där. Nu har jag fyllt kroppen med ny energi och är redo för en filmkväll med lillasyster. Bjuder på en till söt bild på kissemissen vi träffade på på Gran Canaria innan jag avslutar för idag!


Sötegos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)