lördag 23 januari 2016

En blogglista

3 saker jag ser fram emot:
Att bli av med min PTSD.
Att få inreda ett eget hem med Felix.
Våren och försommaren.

3 saker jag inte kan vara utan:
Mina teknikprylar (mobil, dator, kamera).
Mina mediciner. Utan dom lever jag inte.
Bosse (min älskade vovve).

3 saker som jag hoppas blir verklighet:
Att jag fixar körkortet i år.
Att jag i framtiden jobbar inom psyk som terapeut, kurator eller psykolog.
Att jag får leva mitt Svensson-liv jag drömmer om inom de närmaste tio åren.

3 saker jag inte gillar:
Pannacotta, smakar typ mannagrynsgröt.
Ordet feminist. Borde heta något mer könsneutralt tycker jag.
Djur som lider för människans fåfänga.

3 saker jag blir lugn av:
Yoga! Måste börja gå på det igen.
Att åka buss tidigt på morgonen, vill aldrig kliva av, haha.
Att somna med Felix armar om mig när jag är ledsen.

3 saker jag blir stressad av:
Att försova mig. Jag måste ha en lugn morgon med gott om tid för att må bra.
För tajta planer utan rast emellan.
När Finland spelar hockey, haha. Hjärtattacksvarning.

3 saker jag ska göra i veckan (som kommer):
Jobba heldag på torsdag.
Få tummen ur och ringa om en ny psykologkontakt.
Ha fokus på mitt välbefinnande och ta hand om mig själv.

4 kommentarer:

  1. Kul att läsa :) Dock heter det ju feminist för att rörelsen startade för att hjälpa utsatta kvinnor förr i tiden. Eftersom kvinnor inte ens hade rösträtt förrän 1919 så var ju rörelsen till för att hjälpa kvinnan att få samma position som män och då var det ju i stort sett bara kvinnor som kämpade. Idag kämpar feminismen både för män, kvinnor och hen men det är ju fortfarande mest kvinnor och HBTQ-människor som är utsatta i samhället gällande orättvisor och sexuella övergrepp.

    SvaraRadera
  2. Vilket roligt inlägg! :)

    SvaraRadera
  3. Kul lista, den gjorde jag häromdagen. :-)

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa! =) Vill också börja yoga mer kontinuerligt :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)