tisdag 16 februari 2016

Busskort och läppkrita

Slutade ett idag. Har bara haft en brukare åt gången idag så det har varit väldigt lugnt och stillsamt. Har bakat silviakaka och fixat i ordning en fikabeställning.

Fick förresten en chock igår när jag tog bussen till jobbet. Det kostar numera 45 (!) kronor att åka en knapp mil. Och här snackar vi om hur bra och nyttigt det är att åka kollektivt? Gick direkt in på Dalatrafik och försökte hitta något kort som passar och som gör det hela billigare så imorse laddade jag på en reskassa på kortet. Nu kostar alltså samma sträcka 28 kronor istället. Kommer spara in mycket pengar på det, vet inte varför jag inte haft reskassa tidigare!

När jag kom hem satt jag mig direkt på träningscykeln och cyklade en vända, och så öppnade jag mitt brev med min läppkrita från Lord & Berry som jag fyndade av en tjej på nätet för bara 32 kronor. Syrran har ett prick lika och jag älskar det. Dock verkar inte Lord & Berry säljas nånstans i Sverige så jag blev jätteglad att jag fick tag i det här. Gjorde dock en liten tabbe och glömde helt av att kolla om märket är cruelty free! Måste kolla det.


Busskort och läppkrita är dagens rödorangea fynd!

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att sluta tidigt :)

    SvaraRadera
  2. Har också ett sådant problem med kollektivtrafiken, att åka 8 km utanför staden kostar 36 kr.. ingen logik ;D

    SvaraRadera
  3. silviakaka lät gott :D

    sv: ja :D
    tack :D

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)