måndag 22 februari 2016

First time tattoo

Nu har jag blivit av med min tatueringsoskuld! Har inte varit nervös alls förrän imorse när jag gick upp och allvaret närmade sig. Det var en märklig känsla att bläcka sig faktiskt. Det var en blandning av smärta och skratt på samma gång typ, haha. Men smärtan var inte alls ohanterlig utan det gick hur bra som helst.

Datumet som de romerska siffrorna står för är Bosses födelsedatum. Många har reagerat när jag sagt att jag vill göra den, att det "bara är en hund", att jag kommer att ångra mig och så vidare, men nej. Han är inte bara en hund för mig, vad det uttrycket nu betyder. Han är den som fått mig att stanna kvar i livet när jag mest av allt velat dö, han är den jag känt mest dåligt samvete över att lämna när jag levt med självmordstankar som plågat mig tjugofyra timmar om dygnet, och han är den jag kunnat känna kärlek till när jag varit oförmögen att känna kärlek till annat. Han är som ett barn för mig och jag vet ärligt inte om jag hade levt idag utan honom hur konstigt och cheesy det än må låta.

Den här är tillägnad honom som en hyllning för att han räddat mitt liv och är samtidigt en påminnelse om att jag ska fortsätta välja livet framför döden.


På vänster underarm, närmast hjärtat.

4 kommentarer:

  1. Fin innebörd på tatueringen!

    SvaraRadera
  2. Blir både tårögd och glad. Glad för att du lever, och tårarna för att du är så värd att leva, ett lyckligt och sprudlande liv. Och lite tårar för att jag skulle kunna göra samma sak pga min hund. När inget annat var värt att leva för, som du beskriver det, så fanns min hund. Hon är inget så "litet" som en hund som bara "hänger med" (som vissa uttrycker det) - hon har räddat livet på mig, som ingen annan. jag skulle inte ångra en sekund att göra en tatuering med något kopplat till henne. vad är det för ras på din?

    Hoppas din syster fortsätter så! Det är svårt, så förstår henne. Men är svårt att se det utifrån, som du får göra.
    kramar

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)