onsdag 3 februari 2016

Hur du tjänar pengar på bloggen

Jag har nyligen börjar tjäna lite pengar på bloggen och jag tänkte ägna detta inlägg till att skriva om det och tipsa er som är sugna på samma sak!
Jag är medlem på en hemsida som heter Tourn och det är alltså via den sidan jag börjat tjäna lite slantar. Jag har tidigare tyckt att det verkat så himla krångligt och har därför aldrig fått tummen ur, men när jag väl satt mig in i det så var det jätteenkelt! Så här går det till:

1. Registrera dig och din blogg på Tourn (det är givetvis gratis).
2. Glutta igenom listan på annonsörer och välj ut det du gillar och som du tycker passar din blogg (finns allt från mode, inredning, elektronik mm).
3. Tjäna pengar kan du göra på tre sätt: bli sponsrad av ett företag (här krävs det att du skickar in en ansökan och att du blir utvald av företaget), få pengar för varje gång någon klickar på en länk i ditt inlägg, eller få pengar för varje gång någon klickar på din länk OCH genomför ett köp/blir medlem på en sida (det här alternativet ger mer pengar än enbart klick).
4. När du tjänat 500kr eller över kan du ta ut din första blogglön. KLART!

På Tourn finns många populära företag att samarbeta med vilket gör det hela jätteenkelt, och mycket roligare då man vet sedan innan vad man gillar och inte. Några exempel på företag är Footway, Zalando, Nelly, Stayhard, MQ, Stadium, Coolstuff, Lyko osv. 

2 kommentarer:

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)