måndag 7 mars 2016

Att hjälpa hälsan på traven

Jag, som har bipolär sjukdom, och som lever med ett svängigt humör och svängigt psykiskt tillstånd brukar alltid må lite sämre kring månaderna före och efter jul när det är som mörkast ute. Ni som läst min blogg länge vet om att det är så och när jag tänker efter så är det egentligen inte så konstigt. Majoriteten av svenska folket som mår dåligt psykiskt har sina depressioner och låga perioder just på hösten och vintern och mycket tyder på att det beror på mörkret och bristen på solljus. Visste ni att det räcker för huden med endast en kvarts direkt solljus för att få i sig sin dagliga dos D-vitamin? Ändå är det jättesvårt att uppnå det under våra mörkaste månader. Jag älskar Sverige och att vi har så fina variationer i våra årstider men bristen på solljus förstör det litegrann.

Min mamma är jätteduktig på att proppa i mig diverse piller för att hjälpa mig att hålla måendet stabilt, själv har jag inte haft särskilt höga tankar om att det skulle hjälpa. Men vet ni vad? Bara grejen att hon så gärna vill hjälpa mig i min sjukdom gör skillnad! Har ni aldrig provat att äta kosttillskott så som D-vitamin eller Magnesium så är det värt ett försök.


Dessa kosttillskott kommer från Apotek365 (de är självklart godkända av Läkemedelsverket) och just nu har de även en hel del till nedsatta priser, så passa på!

Inlägget är sponsrat.

3 kommentarer:

  1. Toppen att ta lite tillskott, jag tror absolut det hjälper mot bättre mående!

    SvaraRadera
  2. låter som något jag med skulle behöva stopp i mig.

    Ja det är sorgligt men jag ör glad han valde berätta för mig

    SvaraRadera
  3. aldrig fel att hjälpa hälsan lite på traven!

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)