söndag 27 mars 2016

Äventyr med Greatdays

Har tipsat flera gånger tidigare om det här med att ge bort upplevelser som presenter. Upplevelser som alltid kommer att finnas med och som man kommer att ha nöje av flera år efteråt då det är något som inte kan gå sönder eller tappas bort som med fysiska saker. På Greatdays finns det upplevelser som passar alla. Stor som liten, gammal som ung, kille som tjej, mormor som barnbarn.

När folk frågar mig om jag samlar på något brukar jag svara att jag samlar på minnen (och ugglor förstås men det är en annan historia, hehe). Jag själv skulle bli superglad om jag fick ett äventyr i present och det är en bra grej att tänka på när man ska ge bort något, vad skulle jag själv vilja ha? Några av Greatdays äventyr är till exempel grottkrypning, skärmflygning och paddleboarding.

Jag fastnar dock mest för "lekäventyr" som Escape the Room. Konceptet är att du är fånge i ett fängelse och inlåst med andra deltagare. Er uppgift är att använda rummens olika element, hitta ledtrådar och lösa svåra pussel för att ta er ut inom en viss tidsram.
En annan Escape the Room-upplevelse jag fastnade för är att vara bankrånare. Låter helt sjukt men tänk er att få prova på nåt liknande? Har faktiskt sagt till mina syskon att jag önskar jag kunde få prova på hur det är att sitta i fängelse, genomföra ett rån osv. Älskar det! Uppgiften här är alltså att ta sig in i bankvalvet, vara kreativ och ha bra samarbete, överlista larmet och andra hinder för att stjäla en diamant inom ett tidspann på 60 minuter. HUR KUL?

I samarbete med Greatdays.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)