lördag 26 mars 2016

Gårdagens påskmiddag

Vaknade upp lika sjuk idag. Febern från igår har dock gått ner men halsen är värre. Det betyder ingen rörelse (förutom den korta promenad jag tagit), svulla godsaker och ta det lugnt hela dagen. Kommer som sagt vara SÅ trött på godsaker efter den här helgen.

Så här såg en del av gårdagens påskmiddag ut iallafall. Jag har haft en köttfria vardagar igen och jag saknar inte köttet över huvud taget om jag ska vara ärlig. Jag vet inte om jag inbillar mig men det känns som att min mage är mycket lugnare och kroppen mycket gladare när jag inte äter kött. Enda jag kan ha varit lite lite sugen på är parmaskinka, haha. Nöt och fisk är jag inte ett dugg intresserad av. Har fortfarande dilemmat att inte bli lika mätt utan kött dock. Vet inte om felet jag gör är att jag inte får i mig tillräckligt med protein? Typ linser och bönor och sånt. Sen har jag gått upp i vikt sedan jag uteslöt kött så jag antar att jag fyllt på med mer kolhydrater istället och inte riktigt hittat balansen.
Nån som är duktig på kost och har några råd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)