tisdag 8 mars 2016

Sofia testar: Coffee Scrub

Jag har fått förmånen att samarbeta Xbeauty och deras egna nyhet vilket är en 100% organisk kaffeskrubb! Produkten heter Coffee Scrub Coconut (finns även i Orange om man gillar den doften mer) och är alltså en skrubb för hela kroppen såväl ansikte som övrig hud. Jag blev så imponerad när jag testade den! Går runt och luktar på mig själv varannan minut för att huden luktar så gott, haha.
Fördelarna med skrubben är bland annat att den avlägsnar döda hudceller (samt fnasig, torr och flagnande hud), är effektiv mot bristningar, eksem och celluliter och att den på köpet är anpassad för att alla, oavsett hudtyp, ska kunna använda den. Den är som sagt organisk vilket betyder att den endast innehåller naturliga ingredienser, bland annat argan-, sötmandel- och kokosolja, malda kaffebönor, vitamin E och vitamin C. Det känns verkligen på huden att den är snäll och den blir supermjuk och slät efter användning!


Jag skulle säga att jag har blandhy och därför var det extra spännande att testa denna då jag har både oljiga och torra hudområden i ansiktet. Det ger ett lite ärligare intryck när man ser hur den arbetar med båda typerna av hud.

Så här funkar skrubben:


1. Fukta/skölj de områden du vill använda skrubben på och massera in den med cirkulerande rörelser.
2. Låt produkten torka på huden i 5-10 minuter. Detta för att ämnena ska få tid att verka på huden.
3. Skölj av och avsluta gärna med en mild tvål som rengör ordentligt.

Mitt betyg: 5 kaffebönor av 5!

Jag blev som sagt positivt överraskad och jag kommer absolut att använda den här regelbundet. Ett tips är dock att använda skrubben i duschen då den är lite svår att skölja av annars utan att behöva städa halva toaletten, haha. Jag tog förövrigt alldeles för mycket produkt i handen som ni ser på bilden längst upp. Det krävs väldigt lite produkt vilket betyder att den dessutom räcker väldigt länge. 

Är ni också sugna på att testa en Coffee Scrub från Xbeauty? Tryck här och uppge koden "Coffee20" i kassan så får ni 20% rabatt på ert första kaffeköp.

1 kommentar:

  1. spännande produkt :)

    sv: tack :D det gick super bra

    precis!

    kram

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)