torsdag 14 april 2016

Skamfläck

Hej TRÄNINGSVÄRK! Var med Jonna (syster) och några av hennes arbetskompisar och spelade innebandy i tisdags och värken jag har idag är inte nådig allså. Har träningsvärk i min högerhand till och med, haha. Märks att det var ett tag sen jag höll i en bandyklubba men det var jätteroligt hur som helst.

Idag snöar det ute, jag har övningskört lite med pappa och cyklat en sväng på motionscykeln. Har precis börjat läsa Skamfläck också. Caroline Engvall har skrivit en bok tidigare som heter 14 år till salu och det här är en liknande bok fast med tre andra huvudkaraktärer. Båda böckerna är sanna och handlar om hur unga tjejer och killar säljer sina kroppar och använder sex som självskadebeteende. Det river upp otroligt mycket att läsa dessa, vet inte om det är bra eller dåligt för mig, men oavsett så är berättelserna sjukt viktiga. Alla som själv inte varit med om sexuella övergrepp, varit närstående eller själva sålt sex borde verkligen läsa. Så här ser verkligheten ut i vårt "avlånga trygga land". Vidrigt, hemskt, äckligt och perverst men den sanningen måste komma fram för det är inte okej att såna här saker sker mitt framför ögonen på oss.

Äcklig, vidrig, hemsk men viktig. Läs!

1 kommentar:

  1. Har hört att den ska vara väldig stark men bra!

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)