tisdag 12 april 2016

Våren 2016

Har våren börjat som du tänkt dig?
Ja, det tycker jag, om inte bättre. Rullar på med jobbet, samtalen hos kuratorn jag går hos ger jättemycket vilket jag inte ens vågat hoppas på och sommaren närmar sig.

Hur såg ditt liv ut förra våren?
Oj, det är verkligen som natt och dag. Hade precis spenderat två veckor inne på psyk pga självmordstankar och djup depression och efter utskrivningen i början av februari, typ runt dagens datum, så blev jag utsatt för sexuellt ofredande av en person jag trodde var eller åtminstone kunde bli en vän. Det resulterade i att jag tog en överdos då jag inte ville leva längre. Våren 2015 var en av de värsta i hela mitt liv.


Hur hoppas du att våren blir i år?
Jag hoppas på roliga och många dagar på jobbet, värme och solsken, många tillfällen att sitta ute och äta glass, mycket övningskörning så jag känner mig ännu säkrare bakom ratten och att jag hittar ännu mer balans och trygghet i mig själv.

Hur hoppas du ditt liv kommer se ut nästa vår?
Jag hoppas att jag antingen jobbar vidare med det jag gör nu eller att jag påbörjat socionomprogrammet. Jag hoppas att jag mår lika bra som jag gör idag, om inte bättre, att jag inte äts upp av jobbiga saker och att jag har körkort och planer på att flytta hemifrån. Att jag ser en framtid där det händer saker.

Vad är ditt vårplagg nummer ett?
Skinnjackan! Och jeansshorts när det blir ännu varmare.

Hur förändras musiken du lyssnar på under våren?
Den blir mycket mer peppig. Lyssnar inte lika mycket på tunga ballader utan vill ha fart och fläkt. Summera de senaste årens sommarplågor så vet du var jag är.


Har du några särskilda vårprojekt på g?
Jobba på med körkortet och sen en resa lite längre fram på våren. Men den är hemlig än så länge.

Vad önskar du dig i vår?
Mer jobb och bättre inkomst, och att det flyter på med körkortet som jag typ skrivit på varje fråga nu, haha. Sen hoppas jag på en sund balans mellan aktivitet och återhämtning.

Föredrar du våren eller hösten?
Våren. Sen höst och vinter brukar innebära en dipp i humöret tyvärr. De gånger jag mått allra sämst har varit vid den tiden så det påminner mycket om skitjobbiga saker.

Vem/vad är din vårförälskelse?
Magnums nya glass med jordnötssmör!


Tre saker som stoppar vårkänslorna.
  • Kyla, regn och dåligt väder. När inte ens Bosse vill gå ut så vet man att det är dåligt väder, haha.
  • Ångest och dåligt mående. Men det har jag sluppit hittills och jag hoppas att det fortsätter så.
  • Stress.
Har du redan några sommarplaner?
Har planer på att jobba mycket, men är inte säkert än hur det blir då de inte är klara med att sätta in sommarvikarier än. Sen åker jag, mamma, Jonna och Jolle till Rhodos och Kos i sex dagar mellan juni och juli. Ser framemot den resan sjukt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)