fredag 27 maj 2016

Parfymskola med magasinet Lifestyle

Har ni hört talas om att NordicFeel har ett skönhetsmagasin? Det hade inte jag innan men jag gillar verkligen idén då den hjälper sjukt mycket när man ska handla. I magasinet Lifestyle samlas skönhetstips och råd, inspiration, trender, intervjuer och guider. Jag halkade in på magasinets parfymskola vilket är precis en sån användbar grej som man innan inte tänkt på att det kan vara bra att veta. Parfymer har ju olika betäckningar som till exempel EdP, EdT och EdC och i parfymskolan reder de alltså ut dessa begrepp. Jag själv hade absolut ingen aning om skillnaderna. Jag älskar att lära mig något nytt och denna lilla skola kommer verkligen att hjälpa mig i framtiden. Här är en liten förklaring på de olika begreppen!

EdP
... står för Eau de Parfum och är den vanligaste varianten på parfymer. Doften håller i ca 5 timmar då parfymoljan ligger mellan 10-30%. Dessa parfymer är alltså till för dig som vill ha en intensiv doft som varar lite längre.

EdT
... står för Eau de Toilette. Parfymoljan ligger på 5-20% och håller alltså kortare tid än föregående betäckning - i ca 3 timmar i regel.

EdC
... står för Eau de Cologne och är ännu mildare. Doften håller i cirka 1,5 timme och bör bättras på för längre dofttid. Här är parfymoljan på 2-5%.



Ovan ser ni att magasinet även tipsar om parfymer med de olika betäckningarna.
För att se fler tips kan ni besöka NordicFeels magasin på nätet här.

I samarbete med NordicFeel

2 kommentarer:

  1. Så bra inlägg, kan vara lite svårt att komma ihåg vad allt är :) SV: Haha åå, hon kommer bli såå glad när hon ser din kommentar =) Men det är sant, hon är väldigt fin och fräsch, inte så gammal ju för att ha mig som är 21 =)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)