måndag 30 maj 2016

Sjuk i finvädret

Ny vecka och fint väder! Har inte kunnat njuta av det fullt ut då jag fortfarande är sjuk. Svettas, snorar och är allmänt äcklig men det är bättre än vad det var igår och i förrgår iallafall. Hade egentligen utbildning idag med jobbet men det får helt enkelt skjutas upp till någon annan dag. Har egentligen en del att göra. Ringa försäkringskassan då jag fortfarande inte fått pengar för tiden jag var sjukskriven under vintern och våren 2015, beställa en ny omsättning linser, boka tid på vårdcentralen för att ta bort en leverfläck som jag fullkomligt hatar och som sitter på en dålig plats (i ansiktet precis bredvid örat, så kommer alltid åt den med naglarna och annat när jag ska sätta upp håret t.ex) och köpa ett paket med körlektioner och teori så jag kan plugga och nöta det sista inför körkortet. Förstår inte hur vissa saker kan vara så svåra att ta tag i, är bara att lyfta luren liksom men ändå så gör man inte det. Mysko!

5 kommentarer:

  1. Å så jobbigt att vara sjuk i denna värme! Krya! =) SV: ja fantastiskt gott :D Jaså har du?? :) Vad roligt :)

    SvaraRadera
  2. usch vad trist att vara sjuk i det här vädret! Som vi andra njuter av det är det lite orättvist. Är dock svårt att göra så mycket åt saken. Trist med det.

    Det är ett förbannat helvete att bli frisk. Ibland funderar jag starkt på om det ens går. Eftersom det för mig är så starkt förknippat mellan det bipolära och självskadebeteendet vet jag inte hur jag ska bli av med det..

    Du har nog rätt där. I slutänden har man ändå inte lärt sig allt om hur det är att vara sjuk. Särskilt inte i psykiska sjukdomar.
    kramar

    SvaraRadera
  3. ​- Vinnaren av månadens blogg är nu uppe på bloggen, kolla in om det blev du som vann! :D kram

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)