tisdag 21 juni 2016

Dag två utan cigaretter

Jobbat idag igen vilket gått toppenbra. Mådde illa imorse så funderade ett tag på att vända hem när jag var på väg till bussen men det försvann som tur var. Vet inte om det är ett symtom på rökavvänjningen eller om det är nåt helt annat. Har tvivlat på det här med att sluta idag, värst är det när jag är hungrig, och sen vill jag inte gå upp i vikt heller. Jag som nyss dragit ner rätt ordentligt på läsk och energidryck är tillbaka där jag började. Ser det inte som ett misslyckande dock, jag dricker sockerfritt och lite läsk och energidryck är tusen gånger bättre än cigaretter. Struntade i att ha på plåster på kroppen imorse också, kände mig faktiskt rätt stark när jag vaknade. Plåstrena har legat i väskan hela dagen så att jag haft dom nära till hands men jag har inte behövt dom. Win! Nu måste jag fortsätta vara envis och inte ge efter de svaga stunderna. Min blogg kommer troligtvis att handla om rökavvänjningen till stor del de närmaste dagarna. Hoppas ni står ut!

3 kommentarer:

  1. Jag har gått upp sedan jag slutade haha :(

    SvaraRadera
  2. Kan inte föreställa mig den abstinensen, så jag aldrig rökt en enda cigarett i mitt liv!

    Jag vet bara att jag får absintens efter kaffe och choklad.

    Men vet hur det är att inte vilja gå upp i vikt, då jag själv haft mer eller mindre ätstörningar...

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Stay strong!

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)