tisdag 14 juni 2016

Dags att fimpa

Vet ni vad jag och en brukare bestämde oss för idag? Att vi ska sluta röka och att vi ska göra det tillsammans! Har satt ett datum på 27 juni då vi senast ska börja men det blir förmodligen tidigare. Kommer verkligen att ge det ett helhjärtat försök och försöka stå ut i början med nikotintuggummi och nikotinplåster. Kan hända att jag stoppar i nån Catch under läppen också, vilket såklart inte heller är hälsosamt, men det är iallafall mycket bättre än att röka. Åker ju utomlands den 28:e så egentligen kanske det var ett dåligt datum då jag inte vill gå runt med abstinens på resan men ska hur som helst göra ett ärligt försök och blir det för jobbigt under semestern får jag ta det efteråt. Varje cigarett jag väljer bort är ju en bra cigarett.

Har tänkt jättelänge på att göra ännu ett försök att sluta men har inte haft nog med motivation. Nu är vi två vilket peppar mig ännu mer. Säger inte att jag vet att jag har motivation nog, men mer än jag haft på lång tid iallafall. Hoppas ni hejar på mig/oss när detta börjar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)