söndag 26 juni 2016

Sju dagar rökfri

Idag har jag varit rökfri i en hel vecka! Grym jag är! Jag har verkligen gjort framsteg. Jag har också märkt att cigaretterna inte bara handlat om ett beroende utan mer om vanor. Den stunden som är absolut värst att vara utan giftpinnarna är när jag är rastlös. Jag brukade alltid röka när jag inte hade något att göra, inte för att jag var sugen alla gånger heller, utan bara för att jag var rastlös. Har den senaste veckan distraherat rastlösheten på många olika sätt som faktiskt funkar. Cykla, träna, fota, blogga, uträtta ärenden eller ta en promenad har hjälpt mig mycket. Det är dessutom bra saker som ger mycket som jag inte annars hade fått om jag fortfarande rökte.

En annan grej jag tänkt på är att jag nu för tiden säger att "jag har slutat röka" istället för att "jag håller på att sluta" eller att "jag försöker sluta". Bara det säger mycket och jag har faktiskt hopp om att jag kommer hålla mig rökfri. Jag vågar inte ropa hej än men just nu är jag stolt och glad att jag hittat så nyttiga alternativ till rökningen.

För att gå från en sak till en hel annan så är det också två dagar tills jag, mamma, Jonna och Jolle åker till Rhodos och Kos. Ska kanske börja packa lite smått ikväll, ännu en toppengrej att göra när rastlösheten faller på. Så länge får ni se några snapshots från promenaden igår. Det ser nog härligt ut men det var allt annat än kul. Kändes som att man dök rakt ner i ett myggbo ungefär. Busen tog sig ett dopp i en lerpöl, surprise surprise, så vi åkte och badade honom senare i Högbergsdammen, hehe :-)

Finaste skrutten. 

5 kommentarer:

  1. Å vad duktig du är!! Heja dig :D

    SvaraRadera
  2. - Ja, det har du ju självklart rätt i :)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Bara att fortsätta så! :D

    SvaraRadera
  4. Jäklar så bra jobbat! Nu är det värsta över!

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)