torsdag 23 juni 2016

Jag vet ingenting om den svenska midsommaren

Alltså folk kommer nog tycka att jag är helt efterbliven men jag fick I FÖRRGÅR reda på att svenskar äter köttbullar och prinskorv på midsommarafton? WHAT? Jag har vetat om att man äter julmat även på påsken men mitt i sommaren? Jag har typ levt i en lögn hela livet och trott att det är sill och potatis och jordgubbstårta, och thats it. Min vän Linda har också bjudit med mig till stången imorgon och jag är typ nervös. Jag har aldrig umgåtts med en sån förut, ännu mindre dansat runt den. Jag har gjort kransar lite halvhjärtat sisådär två gånger också. Snacka om midsommaroskuld.

Förutom min chock över den svenska midsommaren så kommer det över lite folk hem imorgon för gomiddag (grillat och färskpotatis är grejen i vårt finska hem), tipspromenad, jordgubbar och lekar tillsammans med några alkoholhaltiga drycker. Kommer bli supertrevligt. Får se om jag vågar mig iväg till den där stången eller inte, haha.

/ Aldrig känt mig mer finsk i hela mitt liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)