måndag 20 juni 2016

Över ett dygn rökfri

Jobbat några timmar idag, på ett av dagcentren där ingen röker som tur var, hehe. Har klarat mig i över ett dygn nu. Emellanåt är det riktigt jobbigt då jag är trött men extremt rastlös samtidigt. Försöker cykla på motionscykeln, glo på något på datorn eller på Youtube, dricka Cola och energidryck och tugga nikotintuggummi. Det funkar. Förhoppningsvis är den värsta abstinensen borta inom några dagar.


Använder mig av Vårdguidens (1177) app för att sluta röka, samt en app som heter Kwit. Den senare är som ett spel och ju längre man är rökfri desto högre når man i level. Man kommer upp i ny level t.ex när kolmonoxidet lämnat kroppen, när man sparat pengar för ett cigarettpaket och när risken för hjärtinfarkt börjar minska. En väldigt smart och rolig app! Rekommenderar både Vårdguidens app "Rökfri" och Kwit för er som också vill bli rökfria.

3 kommentarer:

  1. Du är så jäkla grym!!! Det kommer bli enklare med tiden, även om det är SKITJOBBIGT mellan varven! Heja :D

    SvaraRadera
  2. Lycka till! För mig funkade inte de där apparna alls! Tyckte bara man blev påmind om att ciggen fanns haha. Men nu har jag varit rökfri i 4 månader snart, håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  3. Men så duktigt, hejar på dig för det komemr gå bra!:)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)