onsdag 8 juni 2016

Träffad av blixten

Var med om en av de läskigaste händelserna i hela mitt liv igår kväll. Efter en solig dag förvandlades det till oväder med åska, spöregn och blixtar. Klockan var sent och jag gick in på mitt rum för att lägga mig. Felix sitter med datorn i knät och från ingenstans kommer världens högsta smäll och ett blått eldklot sprakar i knät på honom. Han slänger ifrån sig datorn, skriker och lägger sig hopvikt av smärta. Mamma som hört smällen kommer inspringandes och skriker att alla ska dra ur alla kontakter och det råder ren och skär panik. Jag skriker som en stucken gris att Felix blivit träffad. Jag blev så rädd att tårarna sprutade och tänkte helt allvarligt att "nu dör han". I panik försöker vi få fram hur Felix mår som bara kvider, om vi ska ringa ambulans och alla går runt i chock. Tårarna forsar på mig och Jolle i vad som känns som evigheter.

Som tur var gick allt bra, Felix klarade sig med "endast" sveda på låren och huvudvärk som eftervarande symtom. Det luktade bränt på olika ställen i hela huset och i sladdarna som var kopplade i eluttaget där datorn satt. 

Jag är nog fortfarande i chock efter det som hände. Jag har under de senaste åskvädren från ingenstans blivit paranoid när det gäller blixtar och oväder och så händer det här. Har aldrig varit särskilt nojig tidigare men min respekt för åska är på en nivå den aldrig varit på tidigare. Det är nästan som att min paranoia var en varning om att något skulle komma att hända. Kommer aldrig glömma Felix skrik, har aldrig hört någon skrika på det sättet. Fy. Aldrig mer.

5 kommentarer:

  1. Men GUD!! 😭 jag börjar gråta för jag får ont i magen bara av tanken!! Fy! Hoppas allt är bra med honom!

    SvaraRadera
  2. Har veckans blogg på min blogg, vore kul om du ville delta :)

    SvaraRadera
  3. Nej men fyfan vad hemskt! Jag brukar hålla på med datorn, men drar alltid ur kontakten om jag hör att åskan är nära. Men inte alltid man tänker på det... nej, usch! Tur att allt gick bra och inget allvarliga skador!

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)