onsdag 13 juli 2016

Det här med att äta med känslor

De senaste två veckorna har jag kommit in i en dålig bana igen när det gäller att vara snäll mot mig själv. Jag har jobbat på detta främst sedan jag blev frisk från ätstörningen vilket var hösten 2013 och jag är fortfarande inte där då sjukdomen ibland spökar från det förflutna och trasslar till allting. Jag har kommit otroligt långt sedan 2013 men vägen har kantats av otaliga dippar och det vore ju konstigt om det vore på något annat vis. Det känns ännu viktigare att verkligen vara snäll mot mig själv nu när jag har en hel del jobb de närmaste veckorna. Det är svårt att orka när saker känns hopplöst och jag har märkt att jag fortfarande äter och inte äter med mina känslor snarare än om och när jag är hungrig.

Jag har alltså ännu en gång kommit fram till att jag måste fokusera på bättre ätande. Har skrivit såna här inlägg flera gånger tidigare och kommer förmodligen att göra det igen för vägen till målet är sällan spikrak. Det kan bli tjatigt men jag behöver upprepa mig så här för att ta det mer på allvar. Låter kanske flummigt men så är det. Kom på en idé som har just med detta att göra och det är att emellanåt köra en "what I eat in a day" här på bloggen? Hade det varit intressant?

Detta är vad jag är sugen på i detta nu. När jag kommer hem från jobbet ska jag mixa ihop en jordgubbsdrink!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)