måndag 4 juli 2016

Fem steg till din egna bok

En dröm jag alltid har haft är att skriva en egen bok. Jag lärde mig att läsa på egen hand innan jag började skolan och fast jag bara var runt fem år så lärde jag även min syster och min kusin att läsa. Skrivandet och läsandet har alltid varit en del av mig trots att det blir lite mindre nu när internet är närvarande hela tiden. Det är synd för att läsa är verkligen rogivande när man väl stressat ner.

Books-on-demand är en hemsida som arbetar med att uppfylla just en sådan dröm som min, att ge ut, trycka och framställa sin alldeles egna bok! Det enda som krävs är att följa dessa fem superenkla steg.


1. Fyll i en intresseanmälan där mått, typ av papper, antal sidor med och utan färg, samt skicka in ditt manus i digital form. T.ex genom att bifoga en word-fil eller en färdig PDF.

2. Inom bara en till ett par dagar får du en offert via din email-adress på din bok (eller annan tjänst) som skall godkännas innan vi går vidare till nästa steg. Godkännandet kan ske antingen över brev eller email.

3. Boken provtrycks efter dina önskemål och skickas till dig för utvärdering och godkännande, detta för att eventuella fel ska kunna rättas till innan den färdiga produkten anländer och att du kan få god översikt över slutresultatet.

4. När du godkänt din provbok (eller tryckfärdig PDF) så kommer din bok att tryckas och därefter skickas hem till dig och till de instanser som du omnämnt i offerten.

5. Book-on-demand säljer och distribuerar din bok så länge du själv vill. Vid beställning av även marknadsföring så tar den delen vid, i de allra flesta fall, när din bok tryckts och publiceras.

I samarbete med Books-on-demand

1 kommentar:

  1. Sammanfattat då: vad var bäst med resan?

    Verkligen störande. Om man fattar folkvett kanske man inte ska gå dit där det är mycket folk. Punkt... Vi hade en toppendag jag och mamma! Så nöjda!
    kramar

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)