söndag 24 juli 2016

One kind of rain and another

Idag och igår har inte varit mina dagar. Har känt i ungefär två veckors tid att jag börjat må sämre igen men har bara skjutit undan det då jag tänkt att det snart går över. Ångesten tog tag i mig ordentligt både igår och idag, sådär så att det är tungt att andas för att det trycker över bröstet och att maten bara växer i munnen när man tuggar. Inget smakar riktigt gott och jag tappar aptiten efter bara några tuggor. Jag äter för att jag ska äta, inte för att det är gott.
Det har även varit jobbigt med en privat sak de senaste dagarna, förhoppningsvis är det det som är största anledningen till att jag mår som jag gör och inte att det är ännu ett bipolärt skov. Den saken kommer jag inte gå in på vad det är men det är en stor och viktig del av livet som svajar och jag vet varken ut eller in.

Det har regnat både utomhus och inom mig kan man säga. Det är kvavt, dålig luft, ångest. Ett samtal med mamma gjorde det bättre så nu kan jag bara hoppas att det snart blir bra igen.

4 kommentarer:

  1. Hoppas att det löser sig med den privata saken och att du kanske börjar må bättre då, kan verkligen tänka mig att det inte är roligt för dig och det är hemskt att ångesten ska få dig att må så dåligt! Du är grym som äter ändå, även om du kanske inte tycker det är gott eller för att du är hungrig! Kram

    SvaraRadera
  2. Bipolär-skov eller inte, att ha ångest är ändå inte bra. Tror du att den här saken kommer ordna sig inom en snar framtid?

    Ska du köpa den andra boken?
    kramar

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)