torsdag 14 juli 2016

Svar på tal - laestadianismen

Hur är det bland barnen och ungdomarna? Umgås man över gränserna, eller är det grupperingar?


Jag är inte helt hundra på vad du menar med "över gränserna" men ja, man umgås väldigt mycket oavsett ålder. Jag upplever det som att man som familj och nära släkt ofta är väldigt sammansvetsad och att man därför kanske inte har så stort behov av att ha vänner utanför församlingen. Vissa umgås nästan enbart med laestadianer och andra har blandade umgängeskretsar. Under min uppväxt fanns det väl grupperingar till viss del inom religionen (pratar då om barn/ungdomar) men det var något som föll sig naturligt och det var ingen som på något sätt blev utfryst vad jag kan komma ihåg, det bara blev så. Folk fungerar ju olika och trivs bättre med vissa människor än andra precis som ute i den "vanliga" världen. Hoppas du har fått svar på din fråga :-)

PS. Alla inlägg som har med religionen att göra finns nu under en egen kategori i menyn.

2 kommentarer:

  1. Men å nu har jag missat något känner jag! En religion alltså? Superdåligt insatt så förlåt men jag blev intresserad av att läsa mer. Kanske i din kategori då.
    SV: Jaha okej, spännande då närmar det sig :) Jag har bara teoriprovet kvar sen är jag klar :)

    SvaraRadera
  2. Det här är riktigt spännande att läsa om! :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)