lördag 20 augusti 2016

Ofrivillig ledighet och ångest

Något jag hatar är att känna rastlöshet och orkeslöshet samtidigt. Har gjort det i ett par dagar plus att jag har nån konstig ångest som kommer när jag inte har något jobb inplanerat och äter godis samtidigt. Jag längtar lite till skolan börjar den tjugonionde så kommer förmodligen den här ofrivilliga ledigheten och ångesten försvinna med det. I perioder har det varit omöjligt för mig att orka varken studera eller att jobba, när jag haft mina bipolära downperioder, men jag har insett att så fort jag finner en liten gnutta hopp och ork att ta mig till jobbet så borde jag göra det. Blir så jag fastnar i en ond cirkel annars där jag får onödig "extraångest" när jag inte jobbar.

Blev lite flummigt inlägg det här kanske, men ibland behöver jag bara ventilera med mig själv och er här. Det är en av de större anledningarna att jag har en blogg över huvudtaget.

Nåja. Ska försöka rycka upp mig, kanske gå ut och försöka få i mig lite frisk luft och spela Pokémon samtidigt. Känns som jag inte kan andas ordentligt när jag sitter inomhus.

Min lilla parvel som är så bildskön. ♥

3 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du känner, jag är likadan!

    SvaraRadera
  2. Har också känt mig rastlös och orkeslös på en och samma gång. Och ibland varierar det snabbt fram och tillbaka... irriterade det där!
    Hoppas du känner dig mera rofylld nu :)

    SvaraRadera
  3. Vilken söt hund du har!

    www.jaggerdigminmorgon.blogg.se

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)