söndag 18 september 2016

B&J - Speculoos Specu-Love

Besvikelsen. Lovade att recensera Ben & Jerry's-glassen jag provade på igår. Var lite hypad och tänkte att det kunde vara en potentiell favorit men tji fick jag. Det här är utan tvekan den äckligaste glassen av alla B&J jag smakat. Hur tusan kan en kolaglass gå så fel? Själva coren med kola i mitten var relativt god och glassen helt okej men kakbitarna i glassen smakar typ mjuk pepparkaka och jag gillar verkligen inte pepparkakor. Namnet på glassen ljuger tyvärr. När jag läste innehållsförteckningen så såg jag att den innehåller bland annat kanel, muskotnöt, ingefära och honung. Hade jag sett det hade jag aldrig köpt den.

Tror inte det har hänt mer än typ 1-2 gånger i mitt liv som jag smakat en glass som jag inte velat äta upp. Som tur är hade lillasyster sin kille och kompis hemma som gillade den och åt upp den, haha. Varken pappa, Jolle, Felix eller jag gillade glassen. De andra kan käka pepparkakor till vardags men gillade den ändå inte konstigt nog.

Mitt betyg: 1 glassar av 5
(Poängen beror endast på coren i mitten).

2 kommentarer:

  1. Trist att du inte gillade glassen!
    Men antar att jag hade gett högre betyg än dig. Älskar inte pepparkakor, men tycker det är gott! :)

    SV: Ja, morotskaka är gott, om den blir bra så att säga ;)

    SvaraRadera
  2. trist att det blev en sån besvikelse! Då vet jag att jag inte ska köpa denna.. Gillar inte heller smak av pepparkaka..

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)