lördag 24 september 2016

First time älgjakt

Varnar känsliga för stark bild. 

Godkväll vänner. Jag, Felix och Bosse är precis hemkomna från Mora efter en hel dag med älgjakt med Felix jaktlag. Det var första gången jag följde med på just älgjakt och mycket möjligt den sista också. Kicken när vi fick veta att Felix pappa fått skjuta en var kul (för hela jaktlagets skull) men som den djurvän jag är så slutade det med att jag stod och grät och mådde dåligt över att se ett dött djur. Till en början gick det rätt bra och jag vågade till och med peta på magsäcken men när älgen släpades iväg och upp på släpkärran så brast det. Jag är ju utbildad undersköterska och har i och med det ett intresse för hur kroppar ser ut inuti så på det sättet var det häftigt att få känna på hur magsäcken kändes men det var tanken på att djuret alldeles nyss var levande och glad som fick mig så ledsen.

Jag ångrar inte att jag följde med, nu har jag provat på och vet vad jag tycker och känner och det är en erfarenhet i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)