måndag 12 september 2016

Thumbs #1

Nytt upplägg/kategori till bloggen igen. Thumbs handlar helt enkelt om att jag hissar och dissar saker och ting som jag för tillfället gillar och inte gillar. Älskar att läsa såna här inlägg hos andra så varför inte köra på samma koncept? Nu kör vi!


1. Corny Big
Hade aldrig ens sett den här barsen om de inte beblandat den med andra chokladbitar som Snickers och Mars på Ica i Djurås. Vanligtvis är den placerad vid hälsokost och vid Nutrilett-barer och liknande och de grejerna är jag inte särskilt intresserad i. Är helt fast i denna och äter den minst en gång varje helg när jag är godissugen, hehe. De hör nog hemma bland godiset och inte vid hälsokosten.


2. Höstprogrammen startar
Det bästa med hösten är alla bra program som startar igen. Äntligen finns det roliga saker att se efter sommaren. Idol, Paradise Hotel, Dr Phil, Top Model Sverige, Skönhetsfällan med mera. Har hittills knappt haft tid att se något i och med pluggandet men jag ska ta tag i alla göttiga program så fort jag får tid och ro till det. Yey!



3. Trenden att vara djurvänlig
Så länge folk inte försöker pracka på en en vegetarisk/vegansk livsstil utan bara uppmuntrar så rådiggar jag den här trenden. Jag själv har slutat köpa djurtestat smink till exempel och köper inte heller päls eller läder när jag handlar kläder och dylikt. Nästa steg för mig är att börja experimentera med vegetarisk kost.





1. För ljus concealer
Något jag lagt märke till den senaste tiden är tendensen (till och med trenden?) att använda för mycket och/eller för ljus concealer. Ett litet uppljusande är snyggt men att gå runt med två vita cirklar runt ögonen? Nej. Ser det överallt nu för tiden.



2. Hatet man får som rökare
Skrev ett inlägg om det här på Facebook för någon vecka sedan som förklarar det bra. Måste bara poängtera att jag inte (!) blir arg om någon av välmening vill hjälpa och pusha en att sluta röka.



3. Kvarg
Jag vill tycka att det är gott (missförstå mig inte, det är inte oätligt, men så förbaskat tråkigt). Det går att blanda med yoghurt eller något mer flytande, men att äta bara kvarg som den är? Krasst sagt så känns det som att man käkat sandpapper efteråt. Det är så torrt! Plus att det fastnar på läppar och i mungipor och att man måste gnugga bort det. Har hänt många gånger att jag sett både mig själv och andra och tänkt att "har jag gått runt med tandkräm runt munnen hela dagen?"

6 kommentarer:

  1. Älskar att alla program äntligen har börjat igen! :)

    SvaraRadera
  2. Corny big är så god! Och gillar också alla program som gå på hösten :) Men Eva longoria såg ut som en clown hahah! xD

    SvaraRadera
  3. Bra lista! Håller verkligen med om rökningen..

    SvaraRadera
  4. Kul lista! :)

    Tycker själv om sådana "barer". Många tycker de innehåller för mycket socker, men antar det är något nyttigare än t.ex. Snickers... men man äter ju dem främst för de är gott! "nyttigt godis" ;)

    Och tycker med om att man visar mer om djurens rätt och det veganska. Dock tycker jag det känns pressande med den där hetsen! Jag gillar att införa vegetariskt och veganskt så mycket som möjligt, men vill inte känna någon hets!

    Och själv så älskar jag istället kvarg! Men äter det mindre nu för vill äta mindre mejeriprodukter. Men har du testat ha i hallon och blåbär? Jordgubbar och kvarg är sjukt gott också!

    SvaraRadera
  5. gillar det här inlägget, rolig lista! tycker det är bra att det här med veganism/minskad konsumtion av animaliska produkter har blivit en trend, det gynnar ju både djuren, hälsan och miljön. får inte bli vegetarian eller vegan för mina föräldrar men nöjer mig med att äta vegetariskt några gånger i veckan och undvika djurtestad kosmetika, det är åtminstone bättre än ingenting.

    sen är jag personligen inte så insatt i smink men något jag aldrig skulle göra är ändå att använda en för ljus concealer! i synnerhet lärare på min skola brukar ha det och tycker verkligen inte att det är snyggt.

    och slutligen; stör mig också på folk som ser ner på rökare. att man har den vanan gör en ju inte direkt till en sämre person, kan inte tänka mig att gamlingarna lever 100% hälsosamt heller så dumt att de klankar ner på andra då. röker själv från och till och det är inget nån annan har att göra med, rök om du vill och rök inte om du inte vill. mind your own business liksom

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)