fredag 28 oktober 2016

Koppla av med handarbete

I samarbete med Hobbii.

Något som är sjukt viktigt, speciellt om man lever i en stressig vardag, har svårt att koppla av eller mår dåligt, är att få komma till ro och göra något man tycker är roligt och avslappnande. När jag var sjuk i depression och var inlagd på sjukhus så var arbetsterapin en skön plats att vara på. Det var lite som att vara tillbaka på syslöjden i skolan. Vi fick sticka, virka och använda vår kreativitet som en del i vårt tillfrisknande och det var guldvärt att få tänka på något annat ett tag och att vara i en lugn omgivning.

Hobbii är en hemsida just för dessa saker! Något jag saknar och borde börja med igen är att sitta och virka eller fläta armband framför tv:n. Att få göra saker med händerna har en helande effekt på mig och är något som passar i princip alla i viss mån. Jag har alltid varit kreativ av mig och på sistone har jag tyvärr varit lite för dålig på att utnyttja det. Bara att stå framför ett skåp fullt med garner gör mig glad, att få välja mellan färger och mönster.

Nedan har ni två av Hobbiis produkter som jag fastnade för. Sortimentet är stort så det finns självklart mycket mycket mer på deras hemsida. Finns även böcker och olika mönster för att sticka t.ex koftor och tröjor. Det bästa är att man kan ladda ner mönstren direkt och slipper på så sätt vänta i flera dagar på att det ska fraktas hem.

En av Hobbiis bästsäljare är garnen från Drops Loves You 7. Elva kronor per garnnysta är ett kap!

Virkkit för att göra dessa ursöta giraffer. Finns självklart många fler motiv att välja mellan.

1 kommentar:

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)