onsdag 19 oktober 2016

Res via Reseskaparna

Ni anar inte hur ressugen jag är just nu! Brukar ju vanligtvis åka utomlands minst två gånger per år. I år har jag varit iväg fem dagar till Rhodos och mer lär det inte bli då plugget står i vägen för det så jag får helt enkelt vänta till i sommar innan jag kan dra iväg på en längre tripp.

Något bra för er som kan ta er iväg på resor och är lika ressugna som jag är att jag har ett samarbete med Reseskaparna. De verkar i ett nätverk av egenföretagare och samarbetar med bland annat olika rederier, flyg- och bussbolag och hotellkedjor och hjälper dig till att göra en lyckad resa. Genom att resa med Reseskaparna får man ett mer djupt, personligt och innehållsrikt möte med olika kulturer. De har nyligen breddat sitt utbud och de satsar mest på de resmål där de kan erbjuda en färdledare som både kan sitt resmål väl, förmedlar sin kunskap på ett roligt, intressant och inspirerande sätt. De lägger stor vikt vid att färdledarna är passande och att de har en omtänksam personlighet. Hur bra låter inte det? Vet att jag själv ofta har sett någon sevärdhet t.ex men att man förlorar lite intresset i det när man inte vet så mycket om det.

Reseskaparna erbjuder även sjukt många olika resor. Det finns temaresor för dig som gillar till exempel att golfa eller är intresserad av mat och vin, det finns resor både utanför och innanför Europa och även hemma i Sverige om man känner sig sugen på att lära känna mer av hemlandet.


Så här såg det ut för två år sedan när jag, Felix, mamma och pappa besökte Turkiet. Det var min fjärde resa dit, och inte den sista, och Reseskaparna erbjuder flera olika resor till just Turkiet (länk för dig som vill läsa mer).

5 kommentarer:

  1. Är också så sugen på att resa! :)

    SvaraRadera
  2. Hej. Förlåt för,sent svar. Självklart kan vi göra ett bloglovin byte. 😊

    SvaraRadera
  3. Att resa är det bästa som finns!

    SvaraRadera
  4. Så intressant! Men just är jag mest intresserad av värmen än kulturen för tillfället. Kulturen blir mer som ett plus :)

    SV: Ja, dessa Marianne karameller var väldigt goda iaf! vet jag hade svårt med de med choklad när jag var yngre. Men när jag var liten så gillade jag inte mint så mycket heller, men nu ÄLSKAR jag mint. Så kanske ska köpa originalet någon dag framöver :)

    Och jag hoppas verkligen att samtyckeslagen går igenom. För i dagens läge så är faktiskt inte våldtäkt något allvarligt. Är iaf så jag uppfattar det så fort jag läser diverse nyheter :S
    Och undrar ens om det finns NÅGOT offer som beter sig våldsamt... löjliga och fjantiga lagar!

    Ja, jag tycker det är intressant med psykisk hälsa och ohälsa. Så det tycker jag är intressant att kolla in på :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)