söndag 16 oktober 2016

Something's wrong with me

Söndag. Ni som känner mig vet att jag hatar söndagar, har i princip alltid söndagsångest oavsett om jag är ledig på måndagen eller inte. Har inte heller mått så jättebra de senaste dagarna eller senaste veckan. Varje kväll när jag går och lägger mig skriker hela min kropp att nåt är fel. Har nån blandning av oro och panik inom mig, har myrkrypningar under huden, känns som att hela jag pulserar och vibrerar inombords och hjärtat dunkar skithårt så jag inte kan somna. Känns lite som när jag glömt att ta min morgonmedicin och nä det går elektriska stötar genom hela kroppen, men jag vet att jag har tagit den som jag ska. De få människor jag pratat med säger att det låter som ångest och det är inte helt omöjligt att det skulle kunna vara så. Blir inte bättre av att det börjar bli vinter och att alla mina depressioner har eskalerat just då. Jag trivs ju så himla bra i min klass och på socionomprogrammet så jag hade blivit sjukt ledsen ifall jag fick lov att skiljas ifrån dom. Har inte sovit så mycket som jag brukar under veckan och har dessutom varit stressad under flera så det är inte omöjligt att det kanske hänger ihop. Plus lite posttraumatisk stress på det och en underliggande panikångest som jag haft svaga känningar av. Får bara hålla tummarna och hoppas att det är övergående.

Japp, det var dagens prognos. Nästa vecka ska jag börja gå på matschema igen. Måste lära mig att äta regelbundet igen, har aldrig haft sån energi som efter något år med matschemat från ätstörningsenheten. Vill dit igen, jag och lillasyster får fajtas med det tillsammans så ska jag uppdatera er sen om hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)