måndag 10 oktober 2016

Svar från frågestunden


När började du blogga och varför? :-)
Oj, har bloggat väldigt länge, ända sedan Lunarstorm-tiden och då gick jag i sjuan, hehe. Har haft flera bloggar sen dess men den här startade jag i juni 2014 så den är lite mer än två år gammal.

Jag skulle vilja veta mera om "Trichotillomani". Jag lusläste litegrann på google om det, och vet verkar som jag själv har det höhö... Men i överhuvudtaget så vore det intressant med specifika inlägg, om DIN version av ätstörningar och Borderline osv.

Har skrivit ett inlägg om just trichotillomani, det finns här. Vill du veta nåt mer specifikt så får du gärna kommentera igen, annars blir det nog att jag skriver en hel bibel. Antar att du menade bipolär och inte borderline? Kan absolut fixa det också, annars finns det en hel del inlägg i menyn under kategorin "resan tillbaka till livet" och där finns även en del om min tid med ätstörningar.

Vad vill du göra om 5 år och hur tänkte du gå tillväga för nå det?

Min förhoppning är att jag är färdigutbildad socionom/psykoterapeut och jobbar med psykisk ohälsa, helst som kurator, har körkort, att jag är lycklig och bor i egen lägenhet eller hus. Har ju börjat socionomprogrammet nu i höst så har 3,5 år framför mig så det är planen. Plus att ta körkortet snart, har sagt att jag inte vill flytta hemifrån innan jag har det i handen. Tycker att jag kör bra men just nu tar plugget upp all tid tyvärr!

Vilka är dina favorit serier? 

Finns så himla många bra! Favoriten är Vampire Diaries men jag gillar även Desperate Housewives, One Tree Hill, The O.C, Pretty Little Liars, Gossip Girl och Breaking Bad.

Vilka bloggar läser du? :)

Läser huuur många som helst men de jag läser och gillar mest är Kissie, Blondinbella, Egoina, Isabelle Strömberg och Svenska Youtubers, plus en del bekanta från trakten som t.ex Ellinore, Ronja och Angelica. Tycker min omgivning är generellt dålig på bloggning, hade gärna läst fler men många lägger av efter ett tag (pik till er som läser men som inte själv bloggar, hehe).

Vill hitta nya bra serier inför hösten. Kanske har du tips på några?

Svarade precis på frågan om favoritserier ovanför så kika in det. Dock tycker jag att man också ska passa på att se på Idol, Outsiders, Dr Phil, Lyxfällan, Paradise Hotel och annat som har börjat igen efter en dålig tv-sommar :-)

1 kommentar:

  1. Ska kolla inom "resan tillbaka till livet"! Intressant att läsa :)


    SV: Hummm... jag vet väldigt diffust om hönsägg. Även fast jag mer eller mindre är uppvuxen på landet, med höns bland annat.
    Men har för mig att de ägg som bara har äggvita och gula i ägget så är "Mens". Är det däremot något som är BRUNT i ägget, så tror jag det är en tidigt början på ett slags "embryo". Men jag kan väldigt ha fel! Jag får väl googla eller fråga min pappa om jag kommer ihåg haha!
    Men kanske både är mens och ett tidigt foster på en och samma gång? Men kanske inte är så intressant att gräva djupare i ämnet heller! x)


    Mm, brukar också ibland envisa mig att gå i snyggare kläder/för lite kläder. Dels för att det är snyggt. Men även för jag ska tåla kyla bättre, men det går ju sisådär. Men vettigare att klä sig väl om man behöver det!

    Ja! Humanist vore något, kanske borde bli den nya "trenden" ;)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)