torsdag 20 oktober 2016

Utredning nummer två

Idag var det dags för ADHD-utredning. Blev inskriven i en kölista redan på hösten 2014 då vi misstänkte antingen ADHD, bipolär sjukdom eller borderline så har stått i kö väääldigt länge. Som jag sagt förut så har jag inte själv trott att jag har någon ADHD-diagnos och timmen med psykologen visade att jag varit rätt ute. Det var skönt att få bekräftat att jag inte har det men att samtidigt få bekräftat att min nuvarande diagnos är rätt. Någon borderlineutredning behöver jag inte göra om jag inte känner att jag får problem med relationer i framtiden. Nu kan jag skjuta undan en diagnos och slippa tänka på den mer. Så himla skönt!

Annars har jag köpt cigaretter och fått se att även Sverige tagit efter att ha bilder på cigarettpaketen. Är glad att vi tar efter för rökning kan vara den sämsta idén någon uppfunnit, men som rökare och student får man halvt spunk på att det hela tiden blir dyrare och dyrare. Måste ta tag i att sluta ännu en gång, vet ju hur dåligt det är och att jag emellanåt använder rökningen som ångesthantering. Måste vänta in ett bra tillfälle bara för gör man något utan motivation så fungerar det ändå inte.

Nu ska jag vänta på att maten ska bli klar och sen kanske börja packa lite. Jag och Felix åker till Idre över helgen för att fira hans mosters 50-årsdag. Kommer bli kul, har inte varit där sen påsken 2014 typ så det var alldeles för längesen.

1 kommentar:

  1. Låter bra att de har börjat med bilder på cigarettförpackningarna. De kanske inte hjälper till 100% men antar att man reagerar mer på det, än med "rökning dödar" text?
    Hoppas du får motivationen till att sluta igen! Kanske skulle ha som någon slags "sparbössa", då du samlar pengar till någon resa? Vet inte om det är så motiverande dock men... haha

    SV: Rent genrellt så föredrar jag nog nugatti, men äter man inte upp den inom en månad så "hårdnar" den fort. Om det är bra eller dåligt tecken vet jag inte. Dåligt för om man inte äter av den ofta, men kanske bra för kanske innehåller mindre skit? haha
    Men smakar något mer NÖT, än vad Nutella gör. Nutella är något mer "chokaldig" i smaken...

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)