måndag 21 november 2016

Det här är Bosse

Vad heter ditt djur?
Bosse.
Vilken ras är det? 
Renrasig shihtzu.
Hur länge har du haft ditt djur?
Ungefär 5 år. 
När och varför fick du ett djur?
Hämtade honom i Insjön 22 juli 2011. Minns det så väl eftersom det var samma dag som massakern på Utoya ägde rum. Var sjuk i ätstörningar då och har i efterhand fått veta att det var en stor orsak till att vi skaffade honom då han kunde hjälpa mig att bli frisk, vilket han också gjorde. Har en tatuering på armen som symboliserar honom och allt han gjort för mig.


Hur gammal var du när du skaffade ditt djur? 
Skulle fylla 18 en månad efter vi hämtade honom.
Vad äter ditt djur helst?
Morotskaka, haha. Andra favoriter är hästkorv, sockerkaka och rulltårta.
Vad tycker ditt djur inte om?
Att bli klippt i ansiktet. Han är ju allergivänlig och fäller inte päls och måste därmed klippas. Det brukar gå bra hos hundfrisören men familjen låter han sig helst inte klippas av, haha. Sen gillar han inte Ica Basic-skinka, potatis och grönsaker.

Hur gammal är djuret? 
Den 15 maj fyllde han fem år så nu är han fem och ett halvt ungefär. Samma dag har jag namnsdag vilket är lite roligt.
Några udda saker med djuret?
Han älskar att sitta på höga platser och "se ut över sina domäner". Högsta platsen som går att nå i en soffa är han duktig på att hitta. Sen är han ganska självgod, det syns i hela hans sätt att gå och i hans hållning, och jag älskar det, det är så gulligt så jag dör. Sen älskar han att åka bil, har underbett och är kräsen.


Några minnen med djuret?
Ett av de roligaste minnena var när vi hade besök av mormor och morfar och Bosse kommer springandes in i vardagsrummet med mormors trosor i munnen när vi hade massor av gäster. De hade legat typ längst ner i resväskan och ändå hade han lyckats gräva fram dom. Han har alltid haft nån fetisch för trosor, strumpor och strumpbyxor, haha.
En annan rolig grej när han var liten var att han kröp in i en chipspåse och inte kunde ta sig ut, så himla liten han var.
Har han/hon några smeknamn?
Bus, Bebis, Bruce, Bru, Nusse, Dullis, Bubben, Tuttis, Snuttis. Alltså ska jag räkna upp alla kommer det här inlägget aldrig ta slut. Kärt barn har många namn! ♥

4 kommentarer:

  1. Rolig och intressant lista :)

    Och tror alla djur gillar att ha väl utkik över vad som sker och så. Vet att hundarna vi haft t.ex. gillat att sitta i fåtölj eller soffa och titta ut genom fönstret :)

    Men visste inte att det var bra med morotskaka till hund? Jag hade vare orolig om de inte tålde kanel och ingefära t.ex. Kanske bara jag som är fjantig haha!

    SV: Tack :)
    Mm, fast jag får dåligt hår, även fast jag inte har en massa hårspray eller schampo i efter alkoholdrickandet jag haha!

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)