torsdag 3 november 2016

I paint

Något jag gjort en del den senaste tiden är att måla. Efter att jag gick i bildterapi för några år sedan har jag fastnat för att göra det när jag mår lite sämre. Slå på bra musik, sitta i min ensamhet med pensel och färger och så blir det vad det blir. Oftast målar jag ingenting särskilt och för de flesta är det bara konstigt kludd men jag är okej med det, jag målar ju för mig själv och inte för nån annan. Här nedan är mina tre senaste målningar, var en läsare som var nyfiken på att se dom. Mina känslor på en duk.

5 kommentarer:

  1. Men åh vad kul att kunna måla!

    SvaraRadera
  2. Fina!
    Den första påminde mig om ett vinterlandskap i bergen.
    Andra den första snön på en åker.
    Den tredje en horisont under vintertid.

    Nu vet jag inte om det var meningen, om man skulle se detta som vinterlandskap eller ej. Men de var väldigt fina!
    Antar att bilderna handlar i grund och botten, om välmående och om ja... yttra sig själv med dina känslor i färg?

    SvaraRadera
  3. hej, jag kommenterade en tid sedan om det fruktansvärda jag varit med om, det sexuella övergreppet, vågar inte ens säga ordet nu, för jag mår så dåligt just nu. det har blibit värre nu med det, eller det har liksom börjat satt sig nu att det verkligen hände mej, har förnekat det tidigare tror jag. men ska börja bearbeta det med terapi så fort jag orkar.

    är inlagd på sluten avdelning och mår riktigt piss med panikångest och utbrändhetssyndrom. är också bipolär. ingen rolig kombo precis.

    jag ville bara skriva hit igen. jag är konstnär, och jag tycker jättemycket om dina konstverk. de är verkligen fina och stämningen är underbar i dem. skapar du mycket förutom foto och måleri? är konsten viktig i ditt liv? hur på sätt i så fall?

    kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår dig precis, tog lång tid innan jag orkade, vågade och kunde uttala ordet våldtäkt. Jättebra att du är öppen för terapi, det har hjälpt mig jättemycket!

      Blir jätteglad att du skriver men ledsen att omständigheterna är som dom är för dig. Vad kul att du gillar målningarna, de flesta skulle nog inte förstå dom. Ja, konst och foto är viktigt i mitt liv och har alltid varit, tyvärr har jag bortprioriterat just fotande ett tag vilket är tråkigt men ska försöka ge mig själv tid att fota mer igen. Det är främst kameran jag använder, sen att måla men också att pyssla med redigering på datorn.

      Hade jättegärna sett dina målningar! Kram <3

      Radera
    2. nu är jag flyttad till en annan avdelning som är himlen själv. förra var värre än helvetet själv...
      jag är wwariorwwoman på insta. kram <3

      Radera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)