tisdag 1 november 2016

Thumbs #2


1. Chai Latte
Godaste drycken under höst och vinter är självklart chai latte. Särskilt sista tiden på året när det blir mörkare och mörkare är det extra gott då smaken verkligen påminner mig om jul. Den godaste jag druckit hittills finns på Waynes Coffee men det händer att man står vid Starbucks-kaffemaskinen på skolan på morgnarna lite då och då. Nam!


2. Lårhöga stövlar
En trend som håller i sig sen förra året. Extremt snyggt tycker jag. Har funderat på att beställa hem ett par men har redan ett par knälånga så de får duga än så länge (studenten försöker vara ekonomisk, hehe).

De längst till vänster finns här (adlink).

3. Halloween
I helgen ska jag på halloweenfest och det är väldigt sällan jag får chansen att klä ut mig så jag är sååå pepp! Har bestämt mig hur jag ska se ut och beställt lite tillbehör till det. Tänkte inte avslöja än vad jag ska vara utan det får ni se närmare helgen. En ledtråd kan ni dock få och det är färgen grön ;-)





1. Flared heels
Sorry, men det här är bara extremt fult. Tror inte jag någonsin kommer förstå den här trenden. Enough said.

2. Receptändringar på godis
Alltså jag får spunk på de gånger man plockat på sig sina favoritgodisar så smakar dom helt annorlunda än vad de gjorde sist. Jag har fortfarande inte kommit över att Bassett's helt plötsligt ändrade recepten på deras winegum. Inte okej! Även Kungens Mustascher har plötsligt ändrat smak. Såååå besviken.



3. Linne över t-shirt-trenden
Jag tycker det är superkul att 90-talstrenderna börjar komma tillbaka och att man plötsligt tycker att det är snyggt att klä sig som man gjorde när man var liten igen. Chokers är ett exempel som jag rådiggar. Det här med att ha ett linne över t-shirten är dock en grej som gärna får ligga begraven i resten av mitt liv vad jag känner just nu, haha.

4 kommentarer:

  1. jag älskar också chai latte! min vän introducerade mig till det förra året och jag blev helt kär. trodde först det var kaffe (som jag fått för mig att jag inte tycker om) eftersom det heter "latte" så därför vågade jag aldrig testa.

    men jag tycker även om linne-över-t-tröje-trenden, har det aldrig själv (inte riktigt rätt årstid för det nu heller) men tycker det är sött när andra har det! men jag är ganska exceptionell i allmänhet när det kommer till klädsmak så de flesta tycker det jag älskar är jättefult, haha.

    SvaraRadera
  2. sv: tack för din omtankte! Min häst mår prima och hade bara en reaktion på ett nytt fodertillskott som vi börjat ge henne.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar chailatte :-)

    SvaraRadera
  4. Tycker inte heller om linnet över tröjorna.

    Och märkt ännu fler 90-tals grejer, så som silverdunjackan verkar blivit poopis med.
    Vet jag hade det som småbarn, men skulle knappts gå runt i silverjacka nu! haha usch...
    Älskar silversmycken och sådant, men inte själva jackan X)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)