tisdag 15 november 2016

Thumbs #3


1. Doftljus
Finns det nåt bättre än tända ljus som dessutom luktar gott på hösten och vintern? Har precis eldat upp världens största vaniljdoftljus så jag är in need av något nytt. Har varit och pillat på några Yankee Candles i butiker men aldrig fått tummen ur att köpa. De är dyra men vad jag har hört är de värda varenda krona. De nedan som är lite julinspirerade kan ni hitta på Lyko eller i länkarna här nere.



2. Sammet
Jag har sagt det förut och jag säger det igen - jag brukar aldrig gilla trender förrän de typ dött ut, haha. Men sammetstrenden är jag fullkomligt med på. Kanske inte som byxor att ha till vardags men överdelar och mjukisdressar är det perfekt för. Särskilt färgen burgundy (en blandning mellan vinrött och lila) är skitsnygg i sammet.



3. Fler går ut med sin bipolaritet
Har hört så många skrämmande historier om personer som förlorat i princip alla sina vänner och sin familj när de gått ut med att de har bipolär sjukdom. Det är så hemskt och ofattbart för mig, jag har haft turen att ha stöttande nära och kära, finns bara en människa jag träffat som nekat att jag skulle kunna ha den sjukdomen och det var lite som ett slag i magen. De senaste svenska kända personerna som gått ut med att ha bipolär sjukdom är Mikael Persbrandt, Filip Hammar från duon Filip & Fredrik och Peter Jihde. Som Jihde sa i en intervju så hoppas jag att man istället för att sluta vilja arbeta med en efter att ha gått ut med att man är sjuk istället ser hur många kreativa och framgångsrika själar det finns som har en bipolaritet i botten.





1. Celsius
Vet att alla är helt sålda på den här drycken. Not me. Har smakat runt fyra stycken olika och har inte gillat någon särskilt mycket. Det är nåt ämne i som gör att jag bara blir illamående så det blir en fet diss till Celsius, tyvärr. Sen är jag skeptisk till att dessa drycker skulle vara så mycket bättre än vanlig lightläsk då dessa oftast också innehåller aspartam.


2. Duktighetssyndromet i sociala medier
Verkar som att många lider av det här och det blir en tävling i vem som är mest produktiv. Sjukt nog så är det mest vuxna människor som verkar lida av det här snarare än unga. Varje matlagning, bakning, städning, tvättning, träning, leka med barnen, handling ska dokumenteras och är det något som mot all förmodan är dåligt så vägs det upp av att skriva något som till slut ger duktighetspoäng iallafall. Det är inte möjligt att allt man gör är perfekt och att man varje dag har energi som femtio småbarn som just klivit in på Gröna Lund. Seriööööst.



3. Dåliga försäljare
Vet inte hur många gånger jag varit in på diverse köp och sälj-sidor på Facebook och sett att folk försöker sälja ett par skitiga Converse som ser ut att ha hämtats upp på en soptipp men man tror att man kan få något för dem för att det råkar vara rätt logga på dom. Eller när en morsa lägger upp en bild på ett par av sonens stövlar som är så neddränkta i lera att man inte ens ser vad det är för färg på dom. Haha, orkar inte....

2 kommentarer:

  1. Åh, själv gillar jag Celsius. Men föredrar Nocco. Mycket godare! :) och doftljus är såå underbart! Måste vara varsam med det dock på grund av huvudvärk och migrän :/

    SvaraRadera
  2. Älskar sammet! Tycker dock inte heller om celsius, fattar liksom inte vad det är som alla tycker är så gott?!

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)