torsdag 8 december 2016

Att överkomma hinder

Idag har jag gjort den bästa redovisningen i hela mitt liv. I mångas ögon kanske den var rätt B men för mig är det här jättestort och långt över mina förväntningar.
Det som hänger kvar av min extrema blyghet som barn är just redovisningar. Jag kan inte räkna upp alla gånger jag legat hemma och gråtit, hur många gånger jag struntat att gå till skolan eller låtsats ha varit sjuk för att jag hatar att stå upp och prata framför folk. Jag har på riktigt övervägt att ta lugnande innan eller att följa rekommendationerna på Flashback om att supa bort nervositeten, så jobbigt har det varit och är för mig. Att dessutom ha ekon i huvudet från förr när folk skrattande har kommenterat mitt illröda ansikte eller påpekat hur mycket jag darrat på rösten har också satt griller i huvudet på mig. Sånt är svårt att komma över för allt man tänker på när man står där framme och ska prata är om det ska hända igen.

Idag har jag pratat i flera minuter utan att stamma och bli högröd i ansiktet och jag är så förbaskat stolt över både mig själv och mina kära klasskompisar som gjorde så bra ifrån oss idag. Jag blir förmodligen aldrig nån talare och vill nog inte heller bli så vad jag gjorde idag är mer än jag nånsin vågat drömma om.

Jag är förbaskat stolt fastän det finns många många hinder kvar på vägen. Klarar det här så klarar jag nog vad som helst.


Nu ska jag hem och gosa med min böna!

5 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt bra redovisning det där! Och bra att du blev nöjd!
    Att folk tycker att det är obehagligt med redovisningar är en sak. Men jag blir förbannad på sådana personer som ska skratta och kommentera osv! Det hjälper inte ett skit! Det är ju inte konstigt att NÄSTAN varannan person har någon form av social fobi p.g.a. sådana dum heter!


    SV: Ja, jag vet att jag fortfarande har djurtestade produkter, men försöker så gott jag kan att bara handla sådant som inte är djurtestat framöver :)

    Mmm... hade ju vare en dröm med laser ju! Även fast jag gillar linser, så är det ju bra jobbigt att man inte kan se ordentligt som man vaknar.
    Och ja, man hade velat kunnat tvätta av sminket helt och hållet, utan att riskera att man riskerar att tappa ut linserna. För det har hänt mig sisådär 2-3 gånger det! haha

    Och jag ska FÖRÖSKA göra en någorlunda recension på pudret. Vet du skrev foundation, men ändå. Men Är du sugen på testa Miliani... så gör det!
    De är ju i samma prisklass (utav det jag sett) som IsaDora t.ex. De är varken för B (billiga) och inte heller något lyxsmink (asdyra).

    SvaraRadera
  2. sv; haha jaha! jag har faktiskt aldrig hört talas om det märket tidigare :)

    SvaraRadera
  3. Grymt bra jobbat! Det är fantastiskt att du klarade dig trots din nervositet. You go girl!! :D

    SvaraRadera
  4. Det är så fint att man kan vara stolt över sig själv! Du är grym <3

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)