onsdag 28 december 2016

Pizza de prosciutto

Idag är det tredje gången jag äter den här pizzan och den är så fantastiskt enkel och god att jag känner att jag måste dela med mig av receptet. Låt er inte luras av att "ingen pizza kan vara god utan tomatsås" för den här slår alla andra hemmagjorda pizzor jag ätit! Eftersom vi höftar mycket hemma när vi lagar mat så har jag inga exakta mått utskrivna, man får gå på känsla helt enkelt.


Du behöver:
Gul lök
Vitlök
Creme Fraiche
Champinjoner
Mozzarellaost
Halloumi
Lufttorkad skinka
Ruccola

Så här gör du:
1. Kavla ut en pizzadeg, vi har alltid kört på köpt och det funkar toppenbra men vill man så kan man så klart göra degen själv.
2. Blanda creme fraiche med pressad vitlök och smeta på som grund på pizzan.
3. Småhacka löken, skiva champinjonerna och strö över jämnt.
4. Grädda i ugnen i cirka 10 minuter på 200 grader.
5. Ta ut pizzan, strö över riven mozzarella och hyvla över halloumi.
6. Grädda i ugnen igen tills osten smält.
7. Släng på den lufttorkade skinkan och strö över ruccola.
8. Ät och njut!

1 kommentar:

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)