söndag 11 december 2016

Thumbs #4


1. Midnattssol
Alltså jag tror inte SVT någonsin kommit med något så bra som den här serien. Är helt fast och nästan lite avundsjuk på er som inte sett det än och har så mycket bra framför er. Svensk film och serie blir överlag bara bättre och bättre. Måste ses!



2. Snö
Var lite neggo när första snön kom den här vintern då det var snöstorm och slask men när det lagt sig och inte är slaskigt är det ju hur vackert som helst. En december utan snö går ju bara inte och att det blir lite ljusare ute gör mycket för humöret.



3. Lily and Rose
Har blivit som i extas när det gäller Lily and Rose alltså. Så galet vackra smycken och precis allt faller mig i smaken. Har hittills två par örhängen, ett par att ha till vardags och ett par till fest, och jag tokälskar dom. Nästa köp blir förhoppningsvis ett matchande armband.




1. Pepparkakor
Tycker inte att det är gott helt enkelt. Särskilt inte mjuk. Sorry bros.


2. När folk inte tajmar julpyntningen
Att ta fram granen är inte okej i november oavsett om det är första advent eller inte. Ljusstakar är okej från 1 december eller till första advent, inte tidigare. Jag kan verkligen få spunk när folk är för tidiga med att julpynta och framför allt när de är försena med att ta ner det. Sista januari är absolut sista dagen det är okej sen ska det väck. Tror jag ska föra in Sofias julpyntarlag i Sveriges lagbok, haha.



3. Pluggstress
Vet att jag inte är ensam över pluggstressen som dyker upp vid varje terminsslut. På högstadiet och gymnasiet las alla prov och inlämningar under samma vecka och ingen tog nån som helst hänsyn till om man var sen med nånting utan alla tog för givet att man skulle prioritera just deras ämne. Högskolan är lite bättre upplagd men inte alls mindre stressig för det. Vi har ingen som helst ledighet förutom på sommaren och det är så frustrerande att hela tiden vara på tårna för att inte missa någonting. Jag älskar min klass och skolan är rolig men ibland önskar man att man fick andas ut bara för några få dagar.

5 kommentarer:

  1. Jag har lite "hatkärlek" till snön.
    Jag gillar inte kylan. Och inte heller slasken, som det kan bli utav snön...
    Men tycker det är verkligen fint och mysigt med snö också. Och ljusnar upp så som du säger :)

    SV: Mmm... inte nog om att barn och ungdommar, kan vara dumma i skolan (redovisning t.ex), men att lärarna inte tar mer ansvar, samt visar mer respekt är mer irriterande!
    Men var asfint att det gick så pass bra gör dig! :)


    SvaraRadera
  2. Härlig lista :D

    Nominera gärna din favorit blogg i Veckans blogg tävlingen som nyligen startades i min blogg :)

    SvaraRadera
  3. sv; ja men ellerhur! ÄLSKAR verkligen den grå :)

    SvaraRadera
  4. Pepparkakor går inte hem hos mig heller.. :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)