onsdag 25 januari 2017

En onsdagslista


Vad skulle du aldrig...

Äta? 
Mos, ägg, blodpudding, potatisbullar, gröt.

Dricka? 
Mjöd. Vissa finska traditioner är hemska alltså, haha.

Skoja om? 
Våldtäkt. Finns skämt om det som är delvis roliga men jag får alltid ont i magen när jag hör dom och dom känns inte okej. Skulle kanske sträcka mig till att skämta om mig själv men inte om andra.

Ha på kroppen? 
Jag är en person som aldrig säger aldrig. Jag vet inte vad jag tänker om femtio år så den här frågan får stå obesvarad.

Vilja uppleva?
Att någon dör och att jag skulle kunnat förhindra det. Skulle gräma mig själv till graven.

Kunna arbeta med?
Kirurgi. Att skära i kroppar är så äckligt att jag spyr. Skulle heller inte vilja vara barnmorska.

Säga nej till?
En resa till Maldiverna.

Googla?
Haha, har nog googlat allt äckligt som finns och alltid ångrat mig efteråt men skulle inte googla på spya (kommer säkert få tvångstankar och få lov att göra det nu bara för det). Sen kommer jag aldrig vilja googla på djurplågeri igen, tål inte att se det.

Göra offentligt?
Alltså jag vet inte. Det mesta går att göra beroende på vilka som är offentligheten.

Blogga om?

Privata issues som involverar andra. Om mig själv skulle jag kunna berätta nästan vad som helst.

Vad hittar man alltid/ofta...

På ditt skrivbord?
Har inget skrivbord men på mitt nattduksbord där datorn står har jag ett ljusfat, en burk med smycken, tändare, hårsnoddar och lypsyl. En del skolböcker och papper brukar samsas där också.

Under din säng?
Har lådor under min säng där jag förvarar en hel massa bråte. Pussel, min kamerautrustning, gamla teckningar och foton och sånt.

I din jackficka?
Lypsyl, cigaretter och tändare, pass, tuggummi och ett headset.

Bakom din kylskåpsdörr?
Delar ju kylskåpsdörr med min familj men ska vi gå efter vad jag förmodligen alltid skulle ha så skulle det vara läsk eller energidryck av något slag, ost, smör och gurka. Ja, jag lever på mackor typ.

Vid sidan av ditt handfat?
I skåpet bredvid handfatet, av det som är mitt, finns puderfoundation, puderborste, linsvätska och linsetui, glasögon, hårspray och nattkräm som jag är dålig på att använda nu för tiden.

Högst upp i din bokhylla?
Böcker, både romaner och skolböcker, mina mjukisugglor, en gammal tavla och lite smycken.

Längst ner i din tvättkorg?
Smutsiga kläder. Mestadels underkläder. Surprise?

Framför näsan på dig?
Min telefon, dator eller ett bussäte då det känns som att jag ständigt pendlar, haha.

I dina tankar?
Funderar ofta på vad som är rätt eller fel gällande relationer av olika slag, mycket skolarbete snurrar också runt och funderingen "undrar om jag har glömt nåt..."

3 kommentarer:

  1. MEN! Vad jag inte håller med dig om dig första mening då! haha
    Jag älskar nämligen mos, potatisbullar och gröt! haha
    Dock så är jag inte lika förtjust i blodpudding och ägg då. Ägg funkar bara i tillagning av mat och bakverk! haha

    SV: Nja, så mycket håller jag inte igång. och speciellt inte idag då jag ligger flera "steg" efter. Men har varit kasst väder idag med! Men skönt att slappa emellanåt också ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig och annorlunda lista, denna lånar jag om jag får? :D

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)