torsdag 12 januari 2017

Min bucket list

Har länge funderat på om jag ska dela den här listan eller inte men jag tänker yolo, nu kör vi. Hundra saker jag vill göra innan jag dör kommer nedan. Listan uppdateras och ändras lite mellan åren när jag kommer på nya saker och tar bort en del jag inte känner platsar längre men så här ser den ut just nu. Tjugo saker av hundra är redan avbockade. Har ni saker ni vill göra som inte finns med på listan så berätta jättegärna för mig. Enjoy!


1. Rädda någons liv
2. Tatuera mig
3. Hoppa bungyjump
4. Ta en Drive-in utan bil
5. Hångla med en kändis
6. Tälta på en för mig helt okänd plats
7. Tårta någon
8. Äta ost med någon som ror åt väst
9. Se en hockeymatch live mellan Sverige och Finland
10. Klippa av någons hästsvans
11. Testa fiskpedikyr
12. Ta ett naket nattbad
13. Skaffa färgade kontaktlinser
14. Flyga helikopter
15. Rida med en vacker man
16. Besöka alla landskap i Sverige
17. Uppleva midnattsol i Norrland
18. Hoppa fallskärm
19. Flyga luftballong
20. Sno en cykel
21. Gå på skumparty
22. Färga håret rosa
23. Äta sushi
24. Slicka spraygrädde från någons kropp
25. Åka polisbil
26. Se en vild känguru i Australien
27. Dansa naken ute i regnet
28. Kasta ut en tv genom fönstret
29. Sova på ett tak
30. Bli friad till
31. Skaffa barn
32. Bada i de tre världshaven (Atlanten, Stilla Havet, Indiska Oceanen)
33. Klara av att gå igenom en hel höghöjdsbana
34. Klippa sönder någons underkläder
35. Pussa en fisk
36. Ha ett seriöst förhållande
37. Rida på en kamel
38. Vara med i tv
39. Bada naken på en nudiststrand
40. Mjölka en ko
41. Gå på bal och känna mig som prom queen
42. Sno en skylt
43. Se Pippis hus på Gotland
44. Vara full och andas in helium
45. Vara full i en biosalong
46. Vara full i ett badhus
47. Kasta pil på en bild av någon jag hatar
48. Paddla kanot/kajak
49. Bli spådd
50. Röka cigarr
51. Tillaga egen chokladdoppad bacon och äta den
52. Ändra/tillägga något i mitt namn
53. Skriva en autograf till en okänd människa
54. Medvetet hälla salt i ett sår
55. Äta kräftor
56. Rita en mustasch på någon med spritpenna
57. Bli begravd i sanden så endast huvudet sticker upp
58. Sova över i ett spökhus
59. Knäcka ett ägg i huvudet på någon
60. Ge någon ett djur i födelsedagspresent
61. Ha sex utomhus
62. Ha färgkrig
63. Snorkla och hitta Nemo
64. Hälla en drink över någon
65. Besöka Harry Potter Studios i London
66. Åka stjärtlapp/pulka ner för en slalombacke
67. Se någon av mina största idoler i Globen
68. Ta en fet i Amsterdam
69. Få en låt tillägnad mig
70. Bli begravd i snön så endast huvudet sticker upp
71. Åka limousin
72. Fota någon naken och skicka bilden i ett anonymt brev
73. Se en solförmörkelse
74. Besöka Ground Zero i New York
75. Göra slut på ett helt sudd
76. Besöka alla kontinenter
77. Skaffa körkort
78. Bli frisk från anorexin
79. Få min bild eller min text publicerad i en tidning
80. Vinna en fototävling
81. Dricka en Mariestad i Mariestad
82. Vara på två platser på samma gång
83. Vara med om en historisk händelse
84. Bada i ett vattenfall
85. Klämma på silikonbröst
86. Hålla i en hårig spindel
87. Gifta mig
88. Hissa upp en Finlandsflagga i en flaggstång på offentlig plats
89. Hålla i en orm
90. Fånga norrsken på bild
91. Uppleva tyngdlöshet
92. Se en känd/farlig brottsling
93. Hångla med någon med Pop Rocks i munnen
94. Få långt hår
95. Vinna på chokladhjulet
96. Se/besöka en pyramid
97. Bada med hajar
98. Fjällvandra
99. Skriva en bok
100. Odla mina egna grönsaker

4 kommentarer:

  1. Vilka utmaningar! haha :)

    SV: Så bra att BUP var bra för dig :) Men trist att psykvården var sisådär :S

    SvaraRadera
  2. Otroligt kul att få se din bucket list, himla roliga saker du vill hinna med :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)