fredag 17 februari 2017

Thumbs #7



1. Outsiders
Jag älskar allt som har med "konstiga" människor att göra. Även om jag ibland sitter och skakar på huvudet åt vissa saker eller skrattar så tycker jag om att folk väljer att leva sina liv som de vill oavsett vad normen säger och oavsett om jag själv skulle kunna göra likadant eller inte. Jag har alltid älskat allt som är konstigt och annorlunda så det här programmet är som gjort för mig! Det jag brinner för mest i livet är att förstå mig på andra människor och att bredda mitt perspektiv på saker och ting. Det här programmet är typ en guldgruva för mig, haha.



2. Joakim "Jockiboi" Lundell
Alltså wow, vad den här killen har steppat upp gamet från hur han var med sin runkblogg för några år sedan. Det absolut bästa på Youtube är att se Jocke och Jonnas spökvideos där de besöker hemsökta hus, kan bli riktigt creepy att se dom på kvällarna. Inte nog med det så har Jocke släppt sin nya låt och musikvideo och jag är grymt imponerad! Killen har talang.


3. Mia
Jag har sen en dålig tonårsfylla haft jättesvårt för vin och dricker väldigt få sorter. Min absoluta favoritdryck när det är helg och man vill lyxa till det är dock Mia, ett vitt, sött och fruktigt bubbelvin. Det går sakta men säkert mot att jag har lär mig tycka om även mer torra sorter men det finns inget som slår det här vinet. Dricker det helst som det är men det är jättegott att blanda till en Mimosa-drink genom att hälla i en skvätt apelsinjuice. Låter nog som en konstig blandning men det är sjukt gott!





1. Fishnet-trenden
Alltså jag dör vad gräsligt fult jag tycker detta är. Det värsta är att jag kan säga så om många trender och sen i slutändan när trenden håller på att dö ut så trillar polletten ner för mig, haha. Men jag kan ärligt talat aldrig tänka mig att jag skulle ha nätstrumpbyxor uppstickande över byx- eller shortskanten så där. Kan kanske sträcka mig till att ha det på benen nångång i mitt liv, det känns inte hundra procent orealistiskt, men uppstickande så där över magen? NEJ.



2. Odd Molly
Om punkt ett på tumme ner-listan var illa så är det här snäppet värre. Det finns ett fåtal plagg som jag kan tycka är fina, som en del koftor, men det mesta inom det här märket är alldeles för gulligt och sockersött. Rosetter och blommor i såna här kombinationer påminner mig om en gammal mormor med influenser från ett pyjamasparty för tolvåringar. Det som är ännu mer ofattbart är att folk faktiskt lägger stora summor pengar på dessa plagg när jag själv knappt skulle bära dom om jag fick betalt ens, haha.


3. Visdomständer
Jag vet inte varför människan är skapt på det viset att man ska pressa in fyra extra tänder i ett utrymme som är trängre än publikhavet av fjortisar på en Justin Bieber-konsert. Okej, att man kan ha ont en gång per tand som ska upp, det känns ju någorlunda rimligt, men att det ska gå så extremt sakta och att de väljer att ploppa ut en millimeter i taget och att det gör precis lika ont varje gång? Ibland tror jag att jag var en ond människa i mitt tidigare liv. Detta vore ju negativ karma om något.


9 kommentarer:

  1. Himla kul att få läsa din lista!

    SvaraRadera
  2. Jag vet att jag själv inte klarar för syrliga viner och cidrar. Jag får en "knivig" känsla i magen dagen efter då! X)
    Friska och söta är bäst ;)

    Och jag håller verkligen med dig om Fisknätstrenden. Kan OK till tom snyggt på vissa personer. Men verkligen inte så att man ser strumpbyxorna på magen! Förstår mig inte på det alls...


    SV: Kul att du tyckte att teckningarna var bra :)

    SvaraRadera
  3. Tycker om dessa inlägg så mycket, så intressant att få höra andras åsikter och hur de resonerar! Själv har jag inte mycket till övers för Jocke i allmänhet, och så har det ju varit lite drama om huruvida han ens varit med och producerat låten så jag vet inte vad jag ska tro på, haha. Däremot diggar jag fishnet-trenden! Vet dock inte hur det skulle se ut på mig egentligen, och jag tror mest bara det skulle vara snyggt om man såg nätet genom hål i byxorna och inte att man drar upp tightsen så högt i midjan. Men jag skulle kanske behöva se nån IRL med den här klädseln för att kunna avgöra, för det har jag faktiskt inte gjort än. Så vi får väl se ifall nån vågar sig ut när det blir varmare, om den här trenden nu håller i sig tills dess det vill säga :-)

    SvaraRadera
  4. Tycker också om Outsiders, så intressant att se "annorlunda" saker än vad man ser till vardags haha :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)