tisdag 7 mars 2017

5 saker ni inte visste om mig


1. Jag tar alltid en timme på mig att göra mig klar på morgonen. Morgonen är jätteviktig för mig och jag vill ha så lite stress som möjligt. Stressar jag så mår jag jättedåligt och risken finns att hela dagen fortsätter i samma spår.

2. När jag äter mackor äter jag alltid kanterna först, såvida de har kanter förstås. Har gjort så så länge jag kan minnas och det kryper lite i kroppen på mig när folk hugger rakt in på mackan när kanterna är kvar, haha. Man kan inte blanda mitten av brödet med kanterna!!!

3. Jag är hemligt kär i Jon Henrik Fjällgren.

4. Jag och min yngsta syster påbörjade billeken igen för snart två år sedan. Ni vet den när man ska hitta alla registreringsnummer från 001-999? Jag har ett rätt stort försprång och är just nu på jakt efter 070, hehe.

5. Jag är en dokumentärnörd. Emellanåt tycker jag att alla program som inte lär mig något är onödiga att se. Som om jag slösar bort dyrbar tid i mitt liv när jag kunde ha lärt mig något. Försöker mota bort såna tankar när dom kommer dock. Är inte hållbart att proppa hjärnan med information så pass mycket som jag gör ibland.

3 kommentarer:

  1. 1an. Ja, stress är bland det värsta som finns. Speciellt om man ska iväg någonstans. Det värsta är att jag ofta blir stressad de sista 5-10 minuterna, även fast jag haft 4 timmar på mig innan! haha
    2. Jag är ungefär likadan, fast med kakor då. Äter vissa delar först. Och inom mat så kanske jag äter salladen först, sedan köttet och sist kolhydraterna t.ex. men så kanske alla gör? :)

    SV: Så kul att du har en klasskompis ifrån Kil då. Den pratar säkert med en skön dialekt då (enligt mig iaf haha)
    Ja, jag brukar kolla lite mellan olika sidor, efter vad som är godkänt respektive icke godkänt inom djurtestningen. Men ska kolla på PETA också, innan jag shoppar skönhetsgrejer framöver!

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)