onsdag 1 mars 2017

Längtan efter sommarkvällar

Dag tre av praktiken avklarad. Hade studiebesök i Rättvik idag, imorgon är det här i Gagnef som gäller och på fredag i Leksand. Hittills har praktiken varit väldigt givande. Jag är ju på IFO (Individ- och familjeomsorg) inom soc med inriktning på socialpsykiatri och missbruk. Vad jag känner just nu hade jag lätt velat jobba på ett liknande ställe! Eller iallafall prova på. Jag är ju fortfarande inne på kurator i första hand men det är alltid roligt att fastna för andra saker också.

Jag har fått lägga upp mina 35 timmar i veckan hur jag vill så jag går lite extra långa dagar den här veckan så kan jag lägga extra tid på fältuppgiften nästa vecka. Kan hända att bloggen blir lite lidande och inte lika rolig de närmaste dagarna men ska göra mitt bästa.


Förövrigt har vi nu gått in i mars och snart är det vår. Helt galet vad jag längtar efter värme och att slippa klä sig i hundrafemtio lager. Mest längtar jag till kvällar som ovan i Lillsund. Och frihet. Jag kommer att jobba en del men ska försöka vara ledig mycket i sommar och bara njuta och samla kraft.

3 kommentarer:

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)