onsdag 8 mars 2017

Onödigt vetande #6



... kanel är i själva verket bark från ett träd?
... i nuläget är det fler stater i USA där det är lagligt med cannabis än stater där det inte är det?
... hundar och katter är höger- och vänsterhänta precis som människor?
... om man vill bryta pinsam tystnad är det effektivaste sättet att erkänna den?
... Island är det enda landet som inte har myggor?
... Hitlers brorson krigade med USA mot honom i andra världskriget?
... mannen som uppfann Vaseline påstod att det var bra för hälsan att äta en tesked av det varje dag? Han blev 96 år.
... 1995 sjönk ett japanskt skepp för att ett ryskt lastflygplan släppte en levande ko från luften?
... i Oblong i Illnois är det förbjudet att bjuda sina husdjur på cigaretter?
... ödlor kan inte andas och gå samtidigt?

6 kommentarer:

  1. Sv: Ja men visst var dom fina!! :)

    SvaraRadera
  2. Jag kände endast till 1an X) Men det med USA och cannabis blir jag inte så värst förvånad över ;)
    Men hur "Vaseline-mannen" kunde vara så värst hälsosam med att äta sådant låter ju skumt X)
    Och det med Hitler lät intressant!

    SV: OK, hehe... intressant att du har en klasskompis ifrån Kil då ;)
    Och ska kolla mera på PETAs sida emellanåt innan jag shoppar hem diverse produkter. Men jag brukar vilja dubbelkolla sådant innan så gott jag kan! :)

    SvaraRadera
  3. Älskar dessa, himla kul att få läsa!

    SvaraRadera
  4. What, visste faktiskt inte att hundar & katter kunde vara höger- eller vänsterhänta. Intressant!

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)