fredag 10 mars 2017

Seminarium, sushi och böcker

Idag har jag haft två och en halv timmes seminarium. Alla i kretsen Rättvik, Leksand, Gagnef och Malung-Sälen träffades och fick presentera vad vi gjort under praktiken. Jätteintressant verkligen! Jag som haft redovisningsskräcken from hell klarade det jättebra. Den stoltheten jag har efter de senaste presentationerna betyder så oerhört mycket för mig. Jag tror att det har mycket att göra med att jag pluggar in det jag ska säga noggrannare men också att jag har en så underbart fin klass.

Efter seminariet har det varit en del dötid att ta sig hem mellan alla bussar och tåg. Spatserade runt i Leksand ett tag, köpte en bok för en femma på Röda Korset (bästa stället att handla billiga böcker på), åkte till Djurås och satt där och åt sushi i väntan på bussen hem och lånade Patrik Sjöbergs bok på biblioteket. Så nu har jag massor av intressant läsning framför mig. Och mina Lindorkulor till sällskap, hehe.


Vet inte om det är konstigt av mig som varit utsatt för våldtäkt att läsa såna här böcker som "En riktig våldtäktsman". Jag har nånstans en vilja att förstå de människor som gör så här mot andra. Jag tror att det stämmer det som sägs i boken, att det främst handlar om makt och förtryck och kanske inte så mycket om en överkåthet som går överstyr. Jag vill förstå. Men jag förstår inte. Jag vet inte om det nånsin går att göra heller, det ligger så långt ifrån den jag är.

4 kommentarer:

  1. Åh vad gott med sushi!

    SvaraRadera
  2. Härligt att det gick bra för dig :D. Sen är det ju super med fynd också :)

    SvaraRadera
  3. Sv: tycker jag verkligen att du ska göra , det är ju så himla snyggt! :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)