söndag 2 april 2017

Stavningar jag inte kommer över


En ung Sofia aka Språkpolisen, haha.

Omständligt
- hemskt, bara hemskt, vem säger ens så?!

Parallell
- no logic.

Bredvid
- ingen år 2017 säger bredvid...

Ojuste
- vägrar kalla oschyst för nåt annat än oschyst, period.

Genre
- tillåt mig att sakta tortera någon.

Konsol
- konsoll ser konstigt ut men still mer logiskt än konsol.

Pollett
- ....

Trilogi
- sorry, men det kommer alltid att heta triologi.

Lördagskväll.
- jaha, här kapar man ett hederligt dubbelord genom att sätta ett s emellan.

SAKER ANDRA STAVAR FEL SOM JAG INTE KOMMER ÖVER

Idéen
- uttalar du det idé:en när du pratar också?

Orginal
- kan hitta en liiiiten liten förståelse för det här, men... nej.

Interjuv
- och själv är du mindre ljuv.

Våldtäckt
- hur är man när man är täckt av våld menar du?

Förskyld
- pappa, känn dig utpekad, haha.

1 kommentar:

  1. haha, men du uttalar det väl inte triologi hoppas jag >.< det vore hysteriskt roligt!

    Omständligt hade jag dock ingen aning om, trodde att det hette omständigt!!! Hahaha, sämst svensklärare..

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)