tisdag 16 maj 2017

Thumbs #9



1. Orange Is The New Black
Har funderat i år och dar på att påbörja den här serien då jag hört så mycket bra om den. Äntligen har jag fått tummen ur och både jag och Daniel är fast sen några veckor tillbaka. Så sjukt bra bara. Se den!



2. Singoallatoppen
En trend som precis nått sin höjdpunkt och som jag kommit att älska. Är lite halvproblematiskt när man har tunga bröst att bära på och att man dessutom måste krångla med att hitta en bra bh men när man hittar rätt är det bara himla fint. Den smutsrosa toppen till vänster är nu i min ägo. Förutom att bära singoalla så trodde jag aldrig att jag skulle köpa ett plagg i rosa då jag tycker att jag verkligen inte passar i det. Den vänstra är iallafall från Vero Moda och jag är supernöjd med den. Den högra finns på H&M.



3. Sushi
Jag är periodare när det gäller det mesta inom kategorin mat. Just nu är jag konstant sugen på sushi och det vattnas i munnen bara jag tänker på det. Mina favoritbitar är makirullar och nigiri med räkor. Namnamnam!





1. Bussförbindelser till landsbygden
Jag är en lantis och skulle aldrig vilja byta ut landslivet mot storstadsliv, iallafall inte för en längre tid. Det mest ultimata vore att bo lugnt och ute på landsbygden men att ha nära till stan. I dagsläget har jag tre mil till närmsta stad vilket jag tycker är ganska lagom men samhället är inte direkt gjord för oss som vill/måste åka kollektivt. Det går seriöst typ tre bussar på lördagar och söndagar? Och ju mer man lovar desto sämre blir det. Skärpning.



2. Dålig hockeymatchplanering
Vet inte hur man vid varje hockeyturnering lyckas att antingen sätta Finlandsmatcherna och Sverigematcherna under samma tid, eller så sänder man inte Finlands matcher på normala kanaler som folk faktiskt har utan väljer att sända matcher med konstiga länder som Tyskland, Schweiz, Vitryssland osv. Det bor ändå extremt mycket finnar i Sverige som vill se Finlandsmatcherna. Varföööör?


3. Körsbärsläsk
Jag och Daniel såg en film för ett tag sen som handlade om en dryck som heter Folksoda. Vi fick så klart lov att prova den när vi hittade den på affärn men usch vilken besvikelse det var för min del (Daniel tyckte om den dock). Körsbär smakar i nio av tio fall bara konstgjort enligt mig. Tycker precis likadant om Coca-Cola Cherry. Det är inte gott, köp det inte. End of story.

3 kommentarer:

  1. Håller med om alla tummar upp :)

    SvaraRadera
  2. Själv verkligen avskyr jag den typen av toppar xD

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig litegrann om det med bussarna.
    När jag bodde på landet, så kom det bara 2 bussar per dag måndag-fredag. Är så glad att jag flyttade därifrån innan jag började gymnasiet. För annars så hade man fått vänta 3-4 timmar vissa dagar, för att komma till och/eller från skolan tex...

    SV: Ja, jag är ju svag för groggar jag. Så svag så jag får blåmärken utav det också kanske?! haha

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)