fredag 16 juni 2017

Shoppingfavoriter och mina bästa tips


Jeans
Favoritmärke: Dr Denim, Gina Tricot
Fysisk butik: Carlings, Gina Tricot
Webbutik: drdenimjeans.com

Kommentar: Dr Denim har alltid stått högst hos mig men fick med mig ett par jeans av modellen Alice från Gina Tricot för ett par månader sedan och jag är positivt överraskad. Förstår varför många har fastnat för deras jeans.



Blusar
Favoritmärke: Soyaconcept, Saint Tropez
Fysisk butik: KappAhl
Webbutik: boozt.com, zalando.se, nelly.com

Kommentar: KappAhl är ingen favoritbutik hos mig överlag men när det gäller blusar och finare tröjor så brukar det finnas en del guldklimpar här. Låt inte fördomar från yngre år stå i vägen. Vet många som suckar åt butiken men när jag använt vissa blusar därifrån har jag fått jättemånga komplimanger och frågor om var jag köpt det jag har på mig. Try it!



Sneakers
Favoritmärke: Nike, Converse, Lacoste
Fysisk butik: -
Webbutik: zalando.se, ellos.se

Kommentar: Letar du efter snygga sneakers men inte vill lägga multum på ett par skor? Har du relativt små/normalstora fötter är det alltid värt att kolla in barnavdelningen. Jag som har storlek 37 brukar hitta jättefina skor där och till ett mycket bättre pris än på damavdelningen. Tips, tips.




Väskor
Favoritmärke: Guess, Love Moschino, Tommy Hilfiger, Calvin Klein
Fysisk butik: -
Webbutik: houseoffraser.co.uk, boozt.com, zalando.se, lindex.com/se

Kommentar: Jag handlar nästan alltid väskor online och väskor är den kategori inom kläder och accessoarer som jag lägger mest pengar på. Jag brukar inte bry mig jättemycket om märken men den här kategorin är alltid lite roligare att ha något lite lyxigare i av någon anledning. House of Fraser är en brittisk hemsida som emellanåt har jättebra rabatterade priser. Har köpt både väska och tröja därifrån till jättebra priser. Är man däremot ute efter snygga, vardagliga väskor utan särskilda märken så brukar Lindex ha fina alternativ.

5 kommentarer:

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)